زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سرخس نواخته شد
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سرخس نواخته شد
آیین بازگشایی مدارس شهرستان سرخس در سال تحصیلی 95-94 با حضور امام جمعه، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در مدرسه ۲۲ بهمن سرخس با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان نواخته شد.

 

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ امام جمعه سرخس در این مراسم گفت: باید از این مناسبت های خجسته استفاده کرد و علم را در جایگاه خودش به کار گرفت.

 

وی افزود: علم فقط به آموختن و کسب مدارج و مدارک عالیه نیست، بلکه عالم، علم را باید برای خدمت به دین خدا فرابگیرد و خداوند هر کس را بپسندد این نور را به او می بخشد.

 

امام جمعه سرخس در توصیه ای به معلمان گفت: معلمان و مربیان ما باید حرکت علمی خود را با علم همراه معنویت شروع کنند که اگر علم بدون معنویت شد، خروجی او بمبی می شود که بر سر مردم ناکازاکی و هیروشیما تخلیه شد.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: علم همراه با نور فتوایی می شود که مقام معظم رهبری اعلام کردند که استفاده از سلاح هسته ای را ما حرام می دانیم.

 

وی با اشاره به کلام امام روح الله که فرمودند «علم، تقوا و شعور انقلابی » بیان کرد: اگر علم باشد و تقوا نباشد فایده ای ندارد و اگر تقوا و معنویت باشد و علمی به همراه آن نیاید عابدینی می شود که در قرآن به آن اشاره شده است که چون علم نداشتند و فقط عبادتگر بودند، منحرف شدند.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه معلمان ما باید نسبت به جریان انقلاب و حرکت عظیم انقلابی نگاه ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: معلمی که از انقلاب و از این انفجار نور نگوید و نسبت به این حرکت بی تفاوت باشد علم او سودی ندارد.

 

ارژنگ تصریح کرد: برکات و ارزش های انقلابی و دستاوردهای ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بایستی از همین امروز توسط معلمان در کلاس های درس به دانش آموزان یادآوری شود.

 

در این مراسم همچنین به صورت نمادین زنگ مدارس عشایر شهرستان نواخته شد و به نمایندگان دانش آموزان عشایر کتب درسی اهدا شد.

انتهای پیام/