موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری با تغییر کاربری زمین «سی.ان.جی دوم» سرخس
موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری با تغییر کاربری زمین «سی.ان.جی دوم» سرخس
با پیگیری‌های نسیم سرخس، کمیسیون ماده ۵ استانداری و آستان قدس رضوی با تغییر کاربری کل بلوک منطقه جایگاه «سی.ان.جی دوم» سرخس از مسکونی به تجهیزات شهری موافقت کردند تا زمان بهره‌برداری از این پروژه مهم کوتاه‌تر شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در پی افزایش بهای بنزین در بامداد ۲۴ آبان امسال تمایل مردم برای استفاده از خودروهای دوگانه‌سوز و استفاده از سوخت «سی.ان.جی» به دلیل ارزان بودن این سوخت افزایش یافت.

در شهرستان گاز خیز سرخس که تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور است، در حال حاضر فقط یک جایگاه سوخت «سی.ان.جی» فعالیت دارد که پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست و این روزها شاهد صف‌های طولانی خودروها در محدوده این جایگاه هستیم؛ قصه‌ای تکراری که پیش‌ازاین در همین رسانه در گزارش‌های مختلف به آن پرداخته‌ شده است.

علت تأخیر در بهره‌برداری جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس

پایگاه خبری نسیم سرخس، نظر به اهمیت احداث جایگاه سی.ان.جی دوم در شهرستان گاز خیز سرخس و با توجه به دغدغه و رفاه حال مردم و مطالبات آن‌ها درباره راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این جایگاه به دلیل صرف وقت طولانی در جایگاه اول که پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست و با توجه به کلنگ زنی جایگاه دوم سی.ان.جی در هفته دولت امسال و وعده بهره‌برداری آن در آذرماه امسال، علت تأخیر در افتتاح این پروژه را از سوی مسئولان مربوطه با انتشار گزارشی با عنوان «یک جایگاه سوخت «سی.ان.جی»، سهم شهر تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور/ تغییر کاربری، علت تأخیر در بهره‌برداری جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس» در ۱۹ آذرماه امسال پیگیر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس در پاسخ به پیگیری این موضوع به خبرنگار ما گفت: سرمایه‌گذار جایگاه «سی.ان.جی» دوم شهر سرخس بخش خصوصی است که کلنگ آن نیز پیش‌ازاین توسط مسئولان به زمین زده شد.

حسین احمدی افزود: این پروژه دو مرحله در حوزه شهرداری برای «تغییر کاربری» مشکلاتی داشت که در همان روز مراجعه سرمایه‌گذار به شهرداری، این مشکل حل شد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ روز پیش نیز به همراه فرماندار و شهردار سرخس و سرمایه‌گذار این پروژه برای پیگیری همین موضوع به اداره کل مسکن و شهرسازی استان مراجعه و مکاتبات آن‌هم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس اضافه کرد: به سرمایه‌گذار این پروژه ۱۵۰۰ متر زمین واگذار شد و با تغییر کاربری آن نیز از سوی شورای شهر و کمیته انطباق موافقت شد.

موضوع ابنیه پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس باید حل شود

مهدی دهباشی، سرمایه‌گذار این پروژه نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار ما با تأکید بر اینکه موضوع ابنیه پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس هنوز حل نشده است، اظهار داشت: زمین واگذار شده برای احداث جایگاه سی.ان.جی دوم سرخس ۱۵۰۰ متر است که با توجه به ایرادات محیط زیست مبنی بر اینکه تا شعاع ۲۰ متری جایگاه نباید هیچ منطقه مسکونی باشد، با نظر مشاور طرح و پیشنهاد معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی قرار بر این شد، کل بلوک این منطقه که ۶ هزار متر است به «تجهیزات شهری» تغییر کاربری پیدا کند و در جایی دیگر کاربری مسکونی معادل آن پیش‌بینی شود.

وی عنوان کرد: تجهیزات اجرای پروژه آماده است که اگر بتوانیم ظرف مدت دو ماه آینده موضوع ابنیه را حل کنیم و موافقت اصولی شرکت پخش را بگیریم، این جایگاه تا ۲۲ بهمن امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار سرخس نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار ما در همان روز ۱۹ آذر با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله برای راه‌اندازی جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس تأیید «تغییر کاربری» از سوی کمیسیون ماده ۵ استانداری است، اظهار داشت: شهرداری سرخس پس از خرید زمین توسط سرمایه‌گذار بلافاصله لایحه تغییر کاربری این زمین از مسکونی به تجهیزات شهری را به شورای شهر ارسال و موافقت شورا و کمیته انطباق را دریافت کرد.

احمد صفایی تصریح کرد: همچنین این هفته جلسه کمیته زیربنایی این پروژه در اداره کل مسکن و شهرسازی استان برگزار می‌شود و پس‌ازآن «تغییر کاربری» برای تأیید نهایی به کمیسیون ماده ۵ استانداری ارسال می‌شود.

وی علت تأخیر در بهره‌برداری این پروژه را مسئله «تغییر کاربری» عنوان کرد و افزود: اگر موضوعات تغییر کاربری و محیط زیستی و حریم این پروژه در کمیته زیربنایی تأیید شود، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مجوز اصلی را صادر می‌کند و می‌توانیم تأییدیه کمیسیون ماده ۵ استانداری را هم بگیرم.

موافقت مشروط کمیسیون ماده ۵ استانداری برای تغییر کاربری زمین سی.ان.جی دوم سرخس!

در نهایت سه‌شنبه هفته گذشته ۲۶ آذر شهردار سرخس در گفتگویی با خبرنگار ما از موافقت کمیته زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی استان با تغییر کاربری این زمین به تجهیزات شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه مجوز کمیته فنی شهرسازی استان را برای تغییر کاربری این زمین از مسکونی به تجهیزات شهری دریافت کردیم و روز چهارشنبه ۴ دی در کمیسیون ماده ۵ درباره تغییر کاربری تصمیم‌گیری می‌شود.

خبرنگار ما در ادامه پیگیری‌ها امروز پنجشنبه ۵ دی این موضوع را از سوی شهردار سرخس پیگیری کرد که احمد صفایی اظهار داشت: روز گذشته توانستیم موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری را هم برای تغییر کاربری زمین جایگاه سی.ان.جی دوم سرخس بگیریم.

وی تصریح کرد: موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری مشروط به این شد که آستان قدس رضوی با تغییر کاربری کل بلوک منطقه سی.ان.جی دوم که ۶ هزار متر است از مسکونی به «تجهیزات شهری» موافقت کند که در این رابطه امروز مکاتبه آن را با مدیر اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس انجام دادیم.

پیگیری‌ها بالاخره نتیجه داد؛ موافقت آستان قدس با تغییر کاربری کل بلوک منطقه جایگاه سی.ان.جی دوم سرخس

محمدرضا برهمند، مدیر املاک و ارضی آستان قدس رضوی در سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: مکاتبه شهرداری برای تغییر کاربری کل بلوک منطقه جایگاه سی.ان.جی دوم سرخس از مسکونی به تجهیزات شهری، صبح امروز (پنجشنبه) به دست ما رسید که با توجه به مطالبه و نیاز مردم شریف شهرستان و رفاه حال آن‌ها برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر جایگاه دوم، موافقت خودمان را با این تغییر کاربری همین امروز اعلام کردیم.

وی در پایان تأکید کرد: رویکرد ما در آستان قدس رضوی در هر موضوعی، تأمین منافع مردم شریف شهرستان است و برای تحقق این امر از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس