محکومیت دو فروشنده غیرمجاز طیور زنده به حبس در سرخس+ تصاویر
محکومیت دو فروشنده غیرمجاز طیور زنده به حبس در سرخس+ تصاویر
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس از محکومیت دو متخلف بهداشتی به حبس در این شهرستان خبر داد.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این دو نفر متخلف که با عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کردند با رأی قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سرخس، هرکدام به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: یکی از راه‌های درگیری انسان به بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان، حمل‌ونقل و کشتار و عرضه غیرمجاز پرندگان در خارج از کشتارگاه صنعتی و دور از نظارت کارشناسان دامپزشکی است.

 

وی تصریح کرد: دو از فروشندگان غیرمجاز طیور زنده در سطح شهر سرخس که بیشتر فروشگاه غیرمجازشان با دستور دادستان شهرستان پلمپ شده بود، دوباره اقدام به حمل و کشتار و عرضه غیرمجاز طیور زنده در مکان‌های دیگر می‌کردند که با پیگیری شبکه دامپزشکی و حمایت دستگاه قضایی به حبس محکوم شدند.

 

باغبان نژاد خواستار همکاری نیروی انتظامی مبنی بر ممانعت از ورود بدون مجوز طیور و نهاده‌های خوراک دام و طیور به شهرستان شد و افزود: به استناد قانون سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی لازم است در این خصوص ورود کرده و امنیت بهداشتی جامعه را تأمین کند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس در پایان از شهروندان درخواست کرد از خرید طیور زنده از فروشندگان دوره‌گرد و غیرمجاز و مصرف گوشت پرندگان حاصل از کشتار غیرمجاز در خارج از کشتارگاه پرهیزکرده و هرگونه تلفات غیرعادی انواع پرندگان اهلی و وحشی و یا مهاجر را از طریق شماره تماس ۳۴۵۲۶۹۳۰ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

 

انتهای پیام/