طرح «پزشک مقیم» در سرخس اجرایی نشده است
طرح «پزشک مقیم» در سرخس اجرایی نشده است
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه «پزشک مقیم» در شهرستان سرخس هنوز اجرایی نشده است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس گفت: شهرستان سرخس در حوزه بهداشت و درمان مشکلات مدیریتی در تیم تخصصی و پزشکی دارد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تیم تخصصی و پزشکی بیمارستان سرخس نیازمند تقویت کادر درمان است، افزود: طرح تحول نظام سلامت در حوزه «پزشک مقیم» در شهرستان سرخس هنوز اجرایی نشده است.

 

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: طرح پزشک مقیم در ۵۰۰ بیمارستان کشور اجرا شده اما هنوز در شهرستان سرخس تحقق پیدا نکرده است.

 

وی اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک مقیم در سرخس، پزشک متخصص به‌صورت شبانه‌روزی در بیمارستان حضور دارد و از طرف دیگر موجب تقویت کادر درمانی می‌شود.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی دی کلینیک صنعت نفت در سرخس تا پایان امسال گفت: در ابتدای راه‌اندازی دی کلینیک قرار بود با توجه به کادر محدود درمانی فقط به کارکنان وزارت نفت خدمت‌رسانی شود که با رایزنی‌هایی که با وزیر بهداشت و درمان داشتیم، قول تأمین هزینه ۲۱ کادر درمان را از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان تعهد کردند.

 

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه تأمین کادر نیروهای پیراپزشکی، کادر اداری و کادر خدماتی دی کلینیک صنعت نفت سرخس بر عهده وزارت نفت است، خاطرنشان کرد: با داشتن پنج تخت آی سی یو در این دی کلینیک شاهد تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خواهیم بود.

 

وی بهره‌برداری مردمی از دی کلینیک را مهم‌تر از افتتاح آن عنوان کرد و گفت: دوسوم بیمارستان‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی تخت آی سی یو ندارند، به همین دلیل بیماران به مشهد اعزام می‌شوند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خدمات این دی کلینیک باید به عموم مردم برسد و امیدواریم با قوت این دی کلینیک بتوانیم بخشی از ضعف‌های بیمارستان لقمان را جبران کنیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه بیمارستان لقمان نیازمند تجهیزات پزشکی بیشتری است، تصریح کرد: با راه‌اندازی دی کلینیک صنعت نفت و اقدامات اساسی در بیمارستان لقمان، تا پایان بهار سال آینده شاهد تحولات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/