بازدید مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی از پالایشگاه گاز سرخس
بازدید مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی از پالایشگاه گاز سرخس
جلسه هم‌اندیشی سالیانه مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی با مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، در این مجتمع گازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در این جلسه مدیرعامل پالایشگاه خانگیران با ارائه گزارشی از روند سابقه پالایشگاه گفت: این مجتمع گازی از ابعاد جغرافیایی تنها منبع تأمین انرژی پاک در شمال شرق کشور و منحصر بفرد است.

 

سید مجید منبتی وجود تأسیسات عظیم مجتمع پالایشگاهی گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس را در رده حیاتی‌ترین تأسیسات کشور از منظر امنیت ملی عنوان کرد.

 

در ادامه مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی به تشریح اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های دیوان محاسبات و اقدامات پیشگیرانه این اداره کل در امر رسیدگی به عملکرد دستگاه‌های دولتی پرداخت.

 

محمد نفیسی فر تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی در راستای سیاست‌های پیشگیرانه، اجرای دقیق قوانین مالی و محاسباتی با اجرای حسابداری تعهدی در جهت برقراری نظم و انضباط مالی همراه با شفافیت و همچنین پاسداری از بیت‌المال، از موازین و رویکردهای نوین دیوان محاسبات کشور است.

 

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در حوزه اقتصاد مقاومتی، خواستار تشکیل کمیته تعاملی به‌منظور مشورت در خصوص قوانین ابهام‌زا فی‌مابین دیوان محاسبات و پالایشگاه خانگیران شد و بر امر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و ذی‌حساب شرکت تأکید کرد.

 

در ادامه این جلسه مدیر امور مالی پالایشگاه خانگیران ضمن تشکر از رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات در امر رسیدگی به بودجه، بر استقرار انضباط مالی به‌منظور حصول اطمینان از حساب دهی و پاسخ‌گویی امور مالی پالایشگاه در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال تأکید کرد.

 

علی‌اصغر ساربان مقدم ضمن تأکید بر محوریت قانون، خواستار تقویت بعد نظارت در هنگام اجرای بودجه (نظارت حین خرج) در راستای تسهیل در تهیه تفریق بودجه و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای کارکنان پالایشگاه شد.

انتهای پیام/