تولید روزانه گاز در سرخس به ۷۰ میلیون مترمکعب رسید
تولید روزانه گاز در سرخس به ۷۰ میلیون مترمکعب رسید
با بهره‌برداری از دو چاه گازی جدید و افزایش تولید گاز به میزان ۶ میلیون مترمکعب در روز، تولید گاز از میدان خانگیران سرخس به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مراسم بهره‌برداری از چاه ۷۸ خانگیران و افزایش تولید گاز در این منطقه با حضور محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس، حسن نوری‌زاده، فرماندار سرخس، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس، مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس و دیگر مسئولان برگزار شد.

با حفاری و تولید از چاه‌های ۷۶ و ۷۸ و ۳ میلیون مترمکعب دیگر نیز شامل افزایش برداشت از میدان ذخیره‌سازی «شوریجه D»، تولید گاز از میدان خانگیران به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

این میزان افزایش تولید به‌منظور پایداری شبکه گاز کشور و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نفت صورت گرفت.

در این مراسم علاوه بر ۶ میلیون مترمکعب افزایش تولید گاز در منطقه عملیاتی خانگیران، در ارتباط زنده تصویری با دیگر مناطق عملیاتی در مرکز کشور، تولید روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز در دیگر مناطق شرکت نفت نیز به بهره‌برداری رسید.

افزایش تولید گاز از میدان خانگیران سرخس منجر به پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.

انتهای خبر/