دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم قدرتمندانه و هوشمندانه است
دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم قدرتمندانه و هوشمندانه است
امام جمعه سرخس گفت: در دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم تحول خوبی شکل گرفته و دیپلماسی قدرتمندانه و هوشمندانه‌ای را این دولت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به حادثه دیروز نشت گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس و جان باختن دو نفر و مسموم شدن چندین نفر در این حادثه اظهار کرد: این عزیزان افرادی بودند که برای آسایش ما در کنار لوله‌های گازی که بسیار خطرناک هستند، تلاش کردند.

امام جمعه سرخس با تسلیت این حادثه به خانواده‌ بزرگ پالایشگاه گاز سرخس و خانواده‌های داغ‌دیده افزود: به یقین بعد از این حادثه مردم ما همچون گذشته و بیشتر قدردان فرزندان خود و مجاهدت آن‌ها در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد هستند؛ از طرفی هم باید ابعاد مختلف این حادثه مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اگر ضوابط اجازه بدهد و ما هم این موضوع را قطعا پیگیری می‌کنیم، اگر بشود این عزیزان به‌عنوان شهید خدمت و شهید ایثار معرفی شوند و از دستگاه‌های متولی هم در این رابطه درخواست پیگیری داریم؛ این عزیزان در راه خدمت به مردم جانشان را از دست دادند.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت بیان کرد: مطالبه مردم از دولت سیزدهم مبارزه با فساد و فقر و تبعیض و مبارزه با هرگونه فاصله طبقاتی است که تاکنون هم دولت سیزدهم به این مطالبات که برنامه و شعار خود دولت هم بوده به درستی عمل کرده است.

خطبب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: جهت و به‌خصوص عزم دولت سیزدهم به سمت تحول است و بر اساس گام دوم انقلاب ابن حرکت را تنظیم کرده است؛ البته تحول باید منجر شود تا سفره مردم کوچک‌تر نشود.

امام جمعه سرخس ادامه داد: تورم‌های زیاد و کمرشکنی به مردم تحمیل شده و این در حالی است که دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمد که خزانه خالی بود و چاله‌های دولت قبل را هم پر کرد.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: مسائل فوری چون ثبات بازار، شکستن تورم و تقویت پول ملی از انتظارات مردم از دوست سیزدهم است.

وی دیپلماسی خارجی دولت سیزهم را قدرتمندانه و هوشمندانه عنوان کرد و افزود: در دیپلماسی خارجی تحول خوبی شکل گرفته و دیپلماسی قدرتمندانه و هوشمندانه‌ای را دولت سیزدهم دنبال می‌کند.

خطبب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: این دیپلماسی قدرتمندانه بسیاری از کشورها را به میز مذاکره کشانده است و اجماعی هم شکل گرفته است؛ اجلاس بریکس که حدود ۷۰ کشور در آن تصمیم گرفتند به جهان تک قطبی خاتمه بدهند و قدرت ارزی آمریکا یعنی دلار را با تعریف پول مشترک از بین ببرند؛ اجماع جهانی علیه آمریکا راه افتاده و نقش ایران در این اجماع نقش تاثیرگذاری است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد :دیپلماسی قدرتمندانه جمهوری اسلامی دستاورد مقاومت و حمایت از مقاومت است؛ امروز بازوان ایران می‌توانند رژیم موقت صهیونیستی را نابود کنند.

وی در پایان گفت: ایران اسلامی به قله نزدیک شده و این به قله رسیدن تلاش می‌خواهد؛ امروز ایران اسلامی نقش کلیدی در حل منازعات جهانی دارد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی