زنبورداران مهاجر در صورت عدم رعایت حریم در سرخس اخطار کتبی می‌گیرند
زنبورداران مهاجر در صورت عدم رعایت حریم در سرخس اخطار کتبی می‌گیرند
مدیر جهاد کشاورزی سرخس در پاسخ به اعتراض جمعی از زنبورداران سرخس درباره کوچ غیرقانونی زنبورداران مهاجر به این شهرستان گفت: زنبورداران مهاجر در صورت عدم رعایت حریم اخطار کتبی می‌گیرند و در صورتی که فرد اقدامی انجام ندهد به مراجع قانونی معرفی و برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، در پاسخ به اعتراض جمعی از زنبورداران سرخس درباره کوچ غیرقانونی زنبورداران غیربومی به این شهرستان اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سالیانه کوچ و استقرار زنبورستان‌ها موضوع ماده ۱۴ قانون نظام دام‌پروری کشور مصوب ۱۳۸۸/۰۵/۰۷ مجلس شورای اسلامی، زنبورستان‌های شهرستان باید در محل استقرار دائمی خود دارای تابلو و بنر مشخصات باشند.

وی افزود: زنبورداران مهاجر نیز ملزم به رعایت حریم به ازای هر ۱۰۰ کلنی ۱۰۰۰ متر، تا ۳۰۰ کلنی هزار و ۵۰۰ متر و بیشتر از ۳۰۰ کلنی دو هزار متر در مناطق جنگلی و متراکم از نظر پوشش گیاهی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس تصریح کرد: در صورتی که این حریم توسط زنبوردار مهاجر رعایت نشود، زنبوردار بومی با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، اداره تولیدات دامی و ارائه درخواست تخلف صورت گرفته برای زنبوردار مهاجر که حریم را رعایت نکرده برگه اخطار صادر تا ضوابط حریم را رعایت کند و در صورتی که فرد اقدامی انجام ندهد، زنبوردار متخلف به مراجع قانونی معرفی و برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

رهنما بیان کرد: جهاد کشاورزی سرخس در سال ۱۴۰۲ نظر به درخواست زنبوردار بومی به یک مورد زنبوردار مهاجر متخلف اخطار کتبی داده و وی را به معاونت امور دام استان معرفی تا از تمامی خدمات دولتی محروم شود.

وی عنوان کرد: همچنین با مواردی از درخواست کوچ زنبورداران مهاجر پس از استعلام مکان کوچ از تعاونی زنبورداران فجر سرخس به دلیل عدم رعایت فاصله حد مجاز موافقت نشده و موضوع به‌صورت کتبی به جهاد کشاورزی شهرستان مبدا ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

گلایه زنبورداران سرخسی از کوچ غیرقانونی و بی‌رویه زنبورداران غیربومی

  • نویسنده : احسان بابائی