بررسی مشکلات روستای شیرتپه سرخس در میدان/ بند انحرافی شیرتپه برای استفاده کشاورزان بازگشایی شد
بررسی مشکلات روستای شیرتپه سرخس در میدان/ بند انحرافی شیرتپه برای استفاده کشاورزان بازگشایی شد
سرپرست فرمانداری سرخس گفت: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم در بین مردم شریف روستای شیرتپه شهرستان سرخس حاضر شدیم و علاوه بر اینکه در جلسه‌ای سه ساعته پای حرف مردم شریف این روستا نشستیم، مشکلات و معضلات این روستا را به همراه بخشدار و جمعی از مسئولان بررسی کردیم.

حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم در بین مردم شریف روستای شیرتپه حاضر شدیم و علاوه بر اینکه در جلسه‌ای سه ساعته پای حرف مردم شریف این روستا نشستیم، مشکلات و معضلات این روستا را به همراه بخشدار و مسئولان ادارات جهاد کشاورزی، برق، آبفا، آب منطقه‌ای، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان بررسی کردیم.

سرپرست فرمانداری سرخس با اشاره به بازدید از بند انحرافی شیرتپه، بیان کرد: باتوجه به فروکش کردن گِل و لای مسیر این بند و به منظور استفاده حداکثری کشاورزان از آب و هدایت آب در داخل حوزه آبی شهرستان، آب این بند با همه ظرفیت رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: در بازدید میدانی از سالن ورزشی و کتابخانه شیرتپه نیز بازدید کردیم و برای تکمیل آن‌ها در اعتبارات امسال ردیف اعتباری در نظر می‌گیریم.

نوری‌زاده ادامه داد: همچنین از کارگاه تولیدی بانوان این روستا که جزو مشاغل خانگی و زیر نظر روحانی روستا ایجاد شده است و بسیار در خصوص ایجاد اشتغال نقش موثر دارد نیز بازدید کردیم.

سرپرست فرمانداری سرخس تصریح کرد: پس از بازدید از ظرفیت‌های روستای شیرتپه، از باغ پسته ۱۰۰ هکتاری واقع در روستای قوش سربوزی بازدید داشتیم که با توجه به تغییر نوع کشت این طرح برای شهرستان بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: این باغ پسته با یک روش تحقیقاتی و با اصلاح الگوی کشت و کاهش مصرف آب توسط سرمایه‌گذار خصوصی ایجاد شده است و جوانان زیادی در این باغ مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/