پشتیبانی از بهداشت و درمان سرخس لحظه‌ای متوقف نمی‌شود
پشتیبانی از بهداشت و درمان سرخس لحظه‌ای متوقف نمی‌شود
رجبی مقدم با تأکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس کمبودهای زیادی داریم، گفت: با وجود کمبودها، اما تمام تلاش ما این است که کار پشتیبانی از بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با کرونا لحظه‌ای متوقف نشود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس عصر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام‌جمعه سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه بازرسی‌های بهداشتی باید در شهرستان تشدید شود، اظهار کرد: با وجود توصیه‌های مسئولان و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، اما برخی فروشگاه‌ها همچنان نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه ویروس کرونا ممکن است تا یک سال دیگر با ما باشد، افزود: نمی‌توان ۱۰۰ درصد برنامه‌های کشور و کسب‌وکار مردم تعطیل شود، حتی برخی مراسم‌های مهم باید با شیوه‌نامه‌های منطقی و عملیاتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بایستی برنامه‌ها به روال سابق برگردد، البته به‌شرط اینکه به موافقت‌ و تأیید شبکه بهداشت و درمان و ستاد کرونا شهرستان برسد.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: از همان روز اول جلسات ستاد کرونا شخصاً حضور یافتم و نماینده نفرستادم تا مسائل به‌صورت جدی پیگیری شود و امیدواریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان کمبودهای  زیادی در شهرستان داریم، اظهار کرد: با وجود کمبودها اما تمام تلاش ما این است که کار پشتیبانی از بهداشت و درمان لحظه‌ای متوقف نشود.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه ویژه اقتصادی پیگیر رفع مشکلات بیمارستان هستند و پای‌کار آمدند.

فرماندار سرخس بیان کرد: دوران مقابله با کرونا همانند دوران جنگ تحمیلی است و شاید هم از آن زمان سخت‌تر است.

رجبی مقدم با اشاره به اینکه در حوزه پشتیبانی مردمی از ستاد کرونا به دنبال شیوه جدیدی هستیم تا خیران را پای‌کار بیاوریم، افزود: شهرستان ما در بحث مشارکت‌های مردمی ضعف دارد و ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا بایستی پای‌کار بیاید.

وی اضافه کرد: در شیوه جدید دریافت کمک‌های مردمی برای ستاد کرونا، سرگروه‌هایی از اقشار مختلف تشکیل می‌شود و قرار است به‌جای دریافت پول، این گروه‌ها تجهیزات موردنیاز بیمارستان را خریداری کنند و این افتخار به نام خودشان نیز ثبت شود.

فرماندار سرخس تصریح کرد: طبق بررسی هم کانون ۷۰ درصد مشاغل و ادارات شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند که امیدواریم  این میزان به بالای ۹۰ درصد برسد.

رجبی مقدم عنوان کرد: برخی اصناف همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که در این راستا کمیته تشدید نظارت ستاد کرونا در صورت مشاهده در محل برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بالاترین خدمت امروز به مردم مقابله با ویروس کرونا است، گفت: بحث‌های مسئولان در جلسات با یکدیگر جنبه دلسوزی و خیرخواهی دارد و قرار است شاهد اتفاقات خوبی باشیم و اگر هم رسانه‌ها روزی احساس کردند که از کنار مشکلی ما گذشتیم، باید فریاد بزنند تا به گوش مسئولان مربوطه برسد.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : نسیم سرخس