بهبودی ۳۰ بیمار کرونایی در سرخس/ ۱۹ نفر در قرنطینه خانگی تحت مراقبت هستند
بهبودی ۳۰ بیمار کرونایی در سرخس/ ۱۹ نفر در قرنطینه خانگی تحت مراقبت هستند
حمیدرضا سالاری گفت: 30 نفر از موارد مبتلا به بیماری کرونا مثبت در شهرستان سرخس با رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه خانگی موفقی داشته و به یاری خداوند متعال بهبود یافتند و ۱۹ نفر دیگر نیز در قرنطینه خانگی تحت مراقبت هستند.

حمیدرضا سالاری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام‌شده برای پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان سرخس در مدت ۷۵ روز گذشته اظهار کرد: ۹۸ درصد یعنی ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان سرخس به‌صورت تلفنی، مراجعه به بیمارستان، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت توسط بهورزان، مراقبان سلامت و بسیجیان در مرحله اول غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۹۵۸ نفر علامت‌دار به پزشک عمومی مستقر در مراکز ارجاع و موارد مشکوک به متخصص معرفی شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس افزود: در مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا ۹۸٫۵ درصد یعنی ۱۲ هزار و ۸۹۸ نفر از افراد مبتلا به بیماری فشارخون، دیابت، مادران باردار پرخطر، سالمندان پرخطر و افراد با توده بدنی بالای ۴۰ در این شهرستان غربالگری شدند که ۵۸ نفر افراد علامت‌دار برای بررسی تخصصی به مراکز بالاتر ارجاع شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای غربالگری بهتر، واحد نمونه‌گیری آزمایشگاه مرکز بهداشت این شهرستان ۲۱ فروردین ۹۹ راه‌اندازی شد که برای ساخت کانکس استاندارد نمونه‌گیری از مدیریت و مهندسان پالایشگاه شهید هاشمی نژاد تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سالاری اضافه کرد: در این مدت ۱۶۲ نفر از مراجعان به‌صورت سرپایی و ۸۶ نفر نیز در بیمارستان نمونه‌گیری شدند که ۱۹۶ مورد نتیجه منفی اعلام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس بیان کرد: ۳۰ نفر از موارد مبتلا به بیماری کرونا مثبت با رعایت اصول بهداشت فردی توصیه‌شده از طرف کارکنان بهداشتی، قرنطینه خانگی موفقی داشته و به یاری خداوند متعال بهبود یافتند و ۱۹ نفر دیگر در قرنطینه خانگی تحت مراقبت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهورزان، مراقبان سلامت و کارشناسان بهداشتی در طول چهارده روز، روزانه بیمار مبتلا را غیرحضوری یا تلفنی مراقبت می‌کنند و گندزدایی منازل نیز در این مدت انجام می‌شود؛ ضمن اینکه در طول درمان پزشک مرکز تلفنی با بیمار ارتباط برقرار می‌کند.

سالاری تأکید کرد: همکاری در گندزدایی تأثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده و بهبودی بیمار دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس در پایان گفت: از همشهریان عزیز درخواست داریم بهداشت فردی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند؛ همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس