کلید حل مشکلات کشور توجه مسئولان به تولید داخل است/ آزادی ابر نفت‌کش «گریس ۱» اقتدار ایران اسلامی را نشان داد
کلید حل مشکلات کشور توجه مسئولان به تولید داخل است/ آزادی ابر نفت‌کش «گریس ۱» اقتدار ایران اسلامی را نشان داد
امام‌جمعه موقت سرخس کلید حل مشکلات کشور را توجه مسئولان به تولید داخل برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تولید داخلی تقویت شود، فشارها و تحریم‌های کشورهای بیگانه و زورگو نمی‌تواند به اقتصاد ما خدشه‌ای وارد کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت اظهار کرد: دو اولویت اصلی امروز کشور توجه به مسئله اقتصاد و فرهنگ است.

امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر توجه به مسئله اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم افزود: حل مشکلات معیشتی مردم در گرو تلاش انقلابی و جهادی و شبانه‌روزی است.

وی تصریح کرد: این ظلم است که عده‌ای در کشور خوش‌گذرانی کنند و عده‌ای شب را جایی برای خوابیدن نداشته باشند؛ قطعاً مؤمنین این مسئله را بر‌نمی‌تابند.

حجت‌الاسلام اکبری نیا کلید حل مشکلات کشور را توجه مسئولان به تولید داخل برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تولید داخلی تقویت شود، فشارها و تحریم‌های کشورهای بیگانه و زورگو نمی‌تواند به اقتصاد ما خدشه‌ای وارد کند.

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه رونق تولید می‌تواند کشورمان را از وابستگی به بیگانه بی‌نیاز کند، بیان داشت: قطع وابستگی به نفت خام، توجه به پیشران‌های اقتصادی و ضرورت نگاه مسئولان به تولیدکنندگان می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را سامان بدهد.

امام‌جمعه موقت سرخس توجه به چهار رکن نیروی انسانی، سرمایه، فناوری دانش‌بنیان و مدیریت اقتصادی را از الزامات دولتمردان برای عبور از مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا و اروپا هر اقدامی‌توانستند در این چهل سال علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما نه در این چهل سال بلکه در چهل سال دوم هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با حمله همه‌جانبه بیگانگان به فرهنگ اسلامی مواجه هستیم، اظهار داشت: مسئولان ما باید تهاجم فرهنگی دشمن را جدی بگیرند و آنچه اسلام و آرمان‌های انقلاب است را باید در مسئله فرهنگ اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام اکبری نیا اضافه کرد: دشمن امروز صراحتاً اعلام می‌کند که با نفوذ فرهنگی می‌توان به جمهوری اسلامی ضربه وارد کرد، بنابراین همه دستگاه‌های فرهنگی باید دست‌به‌دست هم بدهند و بر روی مسئله فرهنگ حساس باشند.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان آزادی ابر نفت‌کش «گریس ۱» را نشان از اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: توانایی‌هایی ایران اسلامی و قدرت ایمان ملت ایران در چهل سال گذشته دشمن را به عقب‌نشینی واداشته است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس