حفر ۴ حلقه چاه جدید برای افزایش کیفیت آب شرب سرخس
حفر ۴ حلقه چاه جدید برای افزایش کیفیت آب شرب سرخس
مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس گفت: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی حفر 4 حلقه چاه جدید را برای افزایش کیفیت آب شرب شهر سرخس به عنوان یک پروژه میان مدت تعریف کرده است.

امیر پوروحدتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اجرای پروژه انتقال آب سددوستی به سرخس اظهار کرد: متولی اجرای این پروژه پیمانکاران آب منطقه‌ای خراسان رضوی هستند و پس از اتمام بخشی از این پروژه تحویل آب و فاضلاب شهر سرخس می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس بیان کرد: پروژه انتقال آب از سد دوستی به سرخس یک پروژه بلندمدت است که توسط آب منطقه‌ای اجرا می‌شود اما شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی یک پروژه میان مدت را برای افزایش کیفیت آب شرب شهر سرخس تعریف کرده و ۴ حلقه چاه جدید در این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حفر این چاه‌ها در مناطق با کیفیت شهرستان انجام می‌شود و مطالعات حفر آن ها در کل دشت تا سد دوستی انجام شده و نقاط حفر چاه مشخص شدند.

پوروحدتی عنوان کرد: سال گذشته یک حلقه چاه جدید حفر شد و آب آن با چاه‌های موجود مخلوط شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس خاطرنشان کرد: یک حلقه چاه دیگر نیز امسال حفر و تجهیز شده و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و دو حلقه چاه دیگر نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حفر و وارد مدار می شوند.

وی بیان داشت: کار حفر چاه سوم اواخر امسال انجام می‌شود و در سال ۹۹ قابل بهره‌برداری است و چاه چهارم نیز در سال ۹۹ حفر می‌شود و سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس در ادامه با بیان اینکه آب شهر سرخس از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، تصریح کرد: کیفیت آب شهر سرخس مطابق استانداردها و موارد بهداشتی است و هدف از حفر چاه‌های جدید افزایش کیفیت آب است.

پوروحدتی درباره فروش آب تصفیه در سطح شهر سرخس عنوان کرد: این آب شیرین کن‌ها زیر نظر استاندارد و مرکز بهداشت هستند و به امور آب و فاضلاب شهری سرخس مربوط نمی‌شوند اما در مجموع ما استفاده از این آب شیرین‌کن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا آب شهر سرخس مشکلی برای شرب ندارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس