رونق «فرودگاه سرخس» نیازمند رایزنی با چند شرکت هوایی خصوصی است
رونق «فرودگاه سرخس» نیازمند رایزنی با چند شرکت هوایی خصوصی است
فرماندار سرخس گفت: رونق «فرودگاه بین المللی الماس سرخس» نیازمند رایزنی با چند شرکت هوایی خصوصی است.

حسین سنجرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت فرودگاه سرخس گفت: آخرین وضعیت فرودگاه بین المللی سرخس را پیگیری کردیم و مدیر کل فرودگاه های استان از این فرودگاه بازدید کردند.

 

فرماندار سرخس عنوان کرد: مسائل مربوط به فرودگاه سرخس مورد تایید قرار گرفت، فقط مابقی موارد مستلزم رایزنی های اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی با چند شرکت خصوصی است تا این فرودگاه بین المللی رونق بگیرد.

 

وی شهرستان سرخس را غنی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سرخس این فرودگاه باید فعالیت خود را از نو آغاز کند.

 

وجود فرودگاه بین المللی الماس سرخس واقع در محدوده گمرکی و قانونی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با امتیاز مرز هوایی و باندی به طول تقریبی ۴ کیلومتر و عرض حدود ۶۰ متر، قابلیت فرود و پرواز انواع هواپیماهای پهن پیکر را دارا می باشد.

 

فرودگاه بین المللی سرخس با توجه به قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و دارا بودن مسیر پروازی B441 بین مشهد و سرخس  برای  ورود و خروج ترافیک هوایی بین المللی مناسب می باشد و تمهیدات مربوطه در مورد برقراری سیستم گمرک و امور مهاجرت و سایر دستورالعمل های مشابه اندیشیده شده است و همچنین سرویس های هوانوردی مورد نیاز جهت انجام پرواز سالم در محل قابل اجرا است.

 

بر اساس مصوبه سال ۱۳۷۵ هیأت وزیران جمهوری اسلامی ایران فرودگاه بین المللی الماس سرخس به عنوان مرز هوایی شناخته شده و ورود به کشور و خروج از آن از طریق مرز یاد شده با گذرنامه معتبر مجاز اعلام شده است.

 

محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی نیز در دیداری که با فرماندار سرخس در اردیبهشت ماه امسال داشت، با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس به‌زودی فعال می‌شود، اظهار داشت: سرخس شهر غنی از داشته‌هاست و ان‌شاءالله این فرودگاه به‌زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سرخس محل اتصال شرق به غرب است و زیرساخت‌های موجود در سرخس آماده فعال شدن مجدد این فرودگاه است.

 

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: با وجود اداره کل گمرک، راه‌آهن، پالایشگاه گاز، منطقه ویژه و سد دوستی، ترانزیت کالا از طریق این فرودگاه برای شرق کشور ضروری است.

 

با توجه به استقرار منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نقطه اتصال کشورمان به آسیای میانه و چین در کنار تمامی امکانات زیر بنایی در نظر گرفته شده برای این منطقه بحث ایجاد فرودگاهی با توان بالا در سطح بین المللی به خوبی احساس و این امر همزمان با احداث منطقه ویژه اقتصادی سرخس با همت و حمایت مسئولان آستان قدس رضوی عملی شد .

 

امید است با راه اندازی دوباره «فرودگاه بین المللی سرخس» برنامه های مناسبی اعم از پروازهای مسافری و باری را در این فرودگاه شاهد باشیم و می توان گفت این فرودگاه ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مرکز مبادله بین المللی را دارد.

انتهای پیام/