گفتگوی «نسیم سرخس» با دو نفر از دختران بسیجی موفق سرخسی
گفتگوی «نسیم سرخس» با دو نفر از دختران بسیجی موفق سرخسی
به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر «نسیم سرخس» با دو نفر از دختران بسیجی موفق سرخسی به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید.

به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر «نسیم سرخس» با دو نفر از دختران بسیجی موفق سرخسی به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید.

 

با سلام و عرض خسته نباشید در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید؟ خانی زاده هستم فارع التحصیل کارشناسی دبیری عربی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر و فرزند ارشد خانواده هستم.

 

بزرگ ترین افتخار زندگی تان را چه می دانید؟ بزرگ ترین افتخار زندگی ام ۷ سال خدمت افتخاری به امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

 

در چه زمینه هایی فعالیت دارید؟ سابقه تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی را داشته و توفیق خدمت در ستاد خادمین شهدای شهرستان را دارم و هم اکنون به عنوان یکی از اساتید دوره ی حفظ قرآن کریم از طرف اوقاف مشغول فعالیت هستم و یک سال است این کار را شروع کرده ام.

 

موفقیت های به دست آمده و پیشرفت در زندگی تان را حاصل چه می دانید؟ توکل به خدا، پشتکار، دعای پدر و مادر و روزی حلال از مهم ترین عوامل موفقیت من در زندگی بوده است.

 

از نظر شما یک دختر ایرانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ایمان، اقتدار و صبر؛ اگر دختر ایرانی صبور باشد می تواند زندگی موفق را پایه ریزی کند و با ایمان هم می تواند یک زندگی مستحکم را بنا کند.

 

وظیفه یک دختر مسلمان در تحقق منویات ولی فقیه چیست؟ اجرایی کردن آن با عمل و نه شعار دادن؛ یعنی تربیت باید از خودمان شروع شود و بعد دیگران؛ مثل کاری که ما با اجرای فرامین حضرت آقا درخصوص اصلاح الگوی مصرف درباره کنترل قبوض برق در حلقه صالحین پایگاه بسیج انجام دادیم و بعد از دو ماه جواب گرفتیم و موفقیت هایی حاصل شد.

 

به نظر شما خانواده چه نقشی می تواند در تربیت دختران موفق داشته باشد؟ شناسایی استعدادهای دختران و آشنایی با سبک زندگی اسلامی و پرورش مادری خوب برای آینده؛ مثلا دختری که با فرهنگ ماهواره ای بزرگ می شود در آینده برای خودش و خانواده اش فاصله ای زیاد تا نزدیکی به ائمه و زندگی ائمه است.

 

ارزیابی شما از وضعیت کنونی حجاب در جامعه چگونه است؟ حجاب کنونی مطابق آنچه که در روایات و آیات قرآنی باید باشد، نیست و بسیار نیاز به کار دارد.

 

آیا حجاب مانعی برای فعالیت در جامعه است؟ خیر؛ به نظر بنده حجاب باعث شخصیت دادن به دختران و زنان است و به نظرم تاثیر گذاری یک خانم باحجاب اسلامی در یک جامعه بیشتر خواهد بود. مگر نه اینکه حضرت زینب (س) با اقتدار تمام در همه عرصه ها حضور داشتند، پس شدنی است اگر بخواهیم و من حجاب را محدودیت نمی دانم. باید مسئولان تلاش کنند که وضعیت حجاب در جامعه به یک ساختاری اسلامی برسد.

 

با توجه به اینکه در شجره طیبه صالحین فعالیت دارید یکی از اقدامات شاخصی که داشته اید را بیان کنید؟ با پیگیری اعضای حلقه صالحین پایگاه توانستیم یکی از متربیان حلقه که ده سال بدون شناسنامه بود را شناسایی کنیم و با پیگیری توانستیم بعد از سیر مراحل قانونی وی را شناسنامه دار کنیم. این متربی با وجود مشکلاتی که بین پدر و مادرش در زمان تولد به وجود می آید تا ده سال بدون شناسنامه بوده که این مشکل با طرح در حلقه صالحین پایگاه و پیگیری حل شد.

 

در ادامه با یکی دیگر از دختران موفق سرخسی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

لطفا در ابتدا بیوگرافی خود را بیان کنید. بختیاری هستم دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب از دانشگاه قم. بنده در دوران تحصیل مشغول کار شدم و به عنوان یکی از مربیان موفق قرآنی در شهرستان فعالیت دارم.

 

از فعالیت های دیگر کاری تان بگویید و بفرمایید در چه زمینه های دیگری فعالیت دارید؟ مدرس دانشگاه و حوزه علمیه خواهران هستم و به عنوان مربی قرآن در مدرسه غیر انتفاعی مشغول فعالیت هستم.

 

از ویژگی های دختران ایرانی برایمان بگویید. اراده و پشتکار فراوان از ویژگی های دختران ایرانی است و یک دختر ایرانی بخواهد کاری را شروع کند به نحو احسن آن را انجام و به پایان می رساند.

 

نقش خانواده را در تربیت دختران به عنوان پایه گذار اصلی تربیت در چه می دانید؟ خانواده نقش اصلی را در تربیت دختران دارد و شاهکار تربیتی موفق هم می تواند کلید واژه ای به نام رفاقت در خانواده باشد.

 

ارزیابی تان از وضعیت حجاب کنونی جامعه چگونه است؟ حجاب مصونیت است نه محدودیت! متاسفانه در جامعه کنونی ما این شعار برعکس عملی شده، در صورتی که اقتدار کار یک دختر ایرانی بسته به حجاب او است.

 

ضمن آروزی موفقیت، در پایان اگر صحبتی دارید، بیان کنید. دختران ایرانی باید به این دیدگاه برسند که می توانند با حجاب اسلامی در تمامی ارگان ها فعالیت داشته باشند و حتی در دانشگاه هم که ما شاهد رفت و آمد دختران با انواع حجاب ها هستیم بایستی مسئولان تلاش کنند که برای پوشش دختران یک ساختار مناسب و اسلامی فراهم کنند.

انتهای پیام/