ارائه ۲۰۶ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز فنی و حرفه‌ای سرخس/ تعطیلی کارگاه های اتومکانیک و تاسیسات مرکز به دلیل عدم تامین نیرو
ارائه ۲۰۶ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز فنی و حرفه‌ای سرخس/ تعطیلی کارگاه های اتومکانیک و تاسیسات مرکز به دلیل عدم تامین نیرو
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس گفت: در سال گذشته در مجموع 206 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مهدی عربی در جمع خبرنگاران شهرستان با تبریک هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای گفت: هر ساله سازمان فنی و حرفه ای برای تقدیر از کسانی که در عرصه مهارت آموزی فعالیت می کنند در این هفته برنامه هایی برای معرفی آنان و شناساندن آموزش های فنی و حرفه ای پیش بینی می کند.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش های فنی و حرفه ای رایگان بوده و تجهیزات و فضاهای مناسبی برای آموزش مهارت آموزی پیش بینی کرده ایم، اما در شهرستان سرخس آموزش های فنی و حرفه ای مظلوم واقع شده است.

 

وی اذعان کرد:  انتظار می رود با تغییر رویکرد سازمان فنی و حرفه ای کشور مردم برای مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای به سراغ ما بیایند و از خدماتی که رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد بهره برداری لازم را داشته باشند.

 

عربی با بیان اینکه مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال و ارتقای صلاحیت های حرفه ای است، اظهار کرد: در مرکز آموزش های فنی و حرفه ای با مهارت آموزی به کارآموزان زمینه اشتغال آنان فراهم می کنیم و همچنین برای شاغلین آموزش های ارتقای صلاحیت برگزار می شود.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس به آموزش های این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش دولتی ۱۱۰۴ نفر دوره داشته ایم که ۴۶۳ نفر در مرکز ثابت، ۴۸ نفر سیار شهری، ۳۰۱ نفر روستایی، ۸۵ نفر صنایع، ۴۰ نفر از اعضای اتاق اصناف، ۵۰ نفر زندان و ۱۰۲ نفر پادگانی (هنگ مرزی سرخس) آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

 

وی بیان کرد: در سال ۹۳ در مجموع ۲۰۶ هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در این مرکز برگزار شده است.

 

عربی گفت: در شهرستان سرخس ۱۵ آموزشگاه فعال در بخش خصوصی داریم که در رشته های مراقبت و زیبایی، طراحی دوخت، فناوری اطلاعات و برق فعالیت می کنند.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس ادامه داد: این آموزشگاه ها از مردادماه سال گذشته تاکنون ۶۷ هزار و ۳۹۲ نفر ساعت دوره برگزار کرده اند.

 

وی به امضای تفاهم نامه های همکاری این مرکز  با ادارات شهرستان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، اداره زندان، کمیته امداد امام (ره)، دانشگاه های عملی کاربردی و پیام نور، پالایشگاه گاز سرخس، جهاد کشاورزی، سپاه ناحیه سرخس (بسیج سازندگی)، هنگ مرزی و بهزیستی از جمله اداراتی هستند که در امور آموزش های فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری با آن ها منعقد شده است.

 

عربی تصریح کرد: ۶ کارگاه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای داریم که متاسفانه به دلیل عدم جذب نیروی حق التدریس توسط سازمان  ۲ کارگاه تاسیسات و اتومکانیک مرکز تعطیل شده است.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس اظهار کرد: از ابتدای مهرماه با قرادادهای اجاره کارگاهی که با آموزش و پرورش شهرستان داریم امیدواریم این دو کارگاه نیز فعال شود.

 

وی ادامه داد: با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی که در سال ۹۳ از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان به این مرکز اختصاص یافت، ساختمان جدید مرکز در دو طبقه شامل مهمان سرا، انبار مرکز و محل آزمون در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

عربی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح آموزش بازار محور برای کارگاه کشاورزی هستیم که بتوانیم ۳ مرحله آموزش، تولید و بازاریابی را در مرکز داشته باشیم.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس گفت: مکاتبات و رایزنی هایی با منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهیم داشت که آموزش های جوارکارگاهی و بین کارگاهی را در شهرستان برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک مرکز تخصصی جوش در شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته جوش دانشگاه علمی کاربردی، کارکنان پالایشگاه گاز، راه آهن و کارکنان صنایع منطقه ویژه اقتصادی سرخس و صنایعی که در آینده نزدیک در شهرستان احداث می شود بهترین توجیه برای تبدیل شهرستان به یکی از قطب های جوش در استان خواهد بود.

 

عربی ادامه داد: طرح پژوهشی و تحقیقاتی مرکز جوش در حال تهیه و تدوین است و اجرای آن نیازمند اعتباری یک میلیارد تومانی است.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس در پایان به برنامه های این مرکز در هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت: دیدار با فرماندار شهرستان، تقدیر از آموزشگاه غفاری به عنوان آموزشگاه برتر آزاد، تقدیر از مربی و کارمند نمونه مرکز، غبارروبی مزار شهدا، بازدید از دوره آموزشی زندان و بازدید خانواده ها و کارکنان پالایشگاه گاز سرخس از برنامه های اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/ب