ایجاد بستر توسعه «سرمایه‌گذاری گردشگری» در مزداوند
ایجاد بستر توسعه «سرمایه‌گذاری گردشگری» در مزداوند
با عملیاتی شدن طرح هادی جدید مزداوند، توسعه این منطقه بر اساس الگوی «گردشگری» صورت می‌گیرد که می‌تواند بستر توسعه «سرمایه‌گذاری گردشگری» و ساماندهی حوزه مدیریت شهری این شهر را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ۲۹ فروردین ۹۹ بود که رئیس شورای اسلامی شهر مزداوند از آغاز عملیات تهیه طرح هادی جدید شهر مزداوند خبر داد.

سید بهنام سید کابلی، رئیس شورای اسلامی وقت شهر مزداوند گفت: پس از یک سال پیگیری مستمر و عنایت ویژه استانداری خراسان رضوی، گام زیربنایی مهم و کلیدی در قالب قرارداد تهیه طرح هادی جدید با چشم‌انداز توسعه چندبعدی شهر مزداوند برداشته شد.

وی تصریح کرد: درنهایت و در مدت حدود ۵ ماه مطالعات مرحله نخست طرح هادی جدید تهیه و در جلسه کمیته فنی استان به تصویب نهایی رسید.

در طرح هادی جدید شهر مزداوند که امروز به‌عنوان نگین ییلاقی جاده ابریشم شناخته می‌شود، توسعه شهر بر اساس الگوی «گردشگری» است و با عملیاتی شدن این طرح، بسیاری از کمبود سرانه‌ها و کاربری‌های موردنیاز عموم شهروندان تامین خواهد شد.

ضمن اینکه با اجرایی شدن این طرح، بستر توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری و ساماندهی حوزه مدیریت شهری این شهر نیز فراهم می‌شود.

تأیید کلیات طرح جدید هادی مزداوند

محمد گل محمدی، شهردار مزداوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: جلسه کمیسیون نهایی بررسی طرح هادی جدید شهر مزداوند با حضور اعضای مربوطه در استانداری خراسان رضوی برگزار و کلیات این طرح تأیید شد.

وی افزود: این طرح برای تأیید نهایی به صحن کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارسال شده تا قبل از پایان سال جاری مراحل ابلاغ آن سپری شود.

شهردار مزداوند تصریح کرد: در این طرح که افق ۱۰ ساله دارد، محدوده خدماتی و حریم شهر بر اساس الگوی گردشگری توسعه یافته و بسیاری از کمبود سرانه‌ها و کاربری‌های موردنیاز عموم شهروندان نیز پیش‌بینی شده است.

گل محمدی بیان کرد: طرح هادی جدید شهر مزداوند با اعتبارات استانی و توسط مشاور دارای صلاحیت تهیه شده و بلافاصله پس از تصویب نهایی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، قابلیت اجرایی دارد.

وی ساماندهی بافت و کالبد شهری، تأمین منابع درآمدی پایدار شهر، جانمایی و جبران خدمات موردنیاز شهروندان و توسعه نقش گردشگری شهر را از دیگر مزایای این طرح مهم و بالادستی عنوان کرد.

شهر مزداوند در فاصله ۸۵ کیلومتری از شهر سرخس واقع شده و با جاذبه‌های متعدد گردشگری به‌ویژه پارک گردشگری-تفریحی غار مزداوند، شرایط مطلوبی را برای توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار منطقه‌ای فراهم کرده است.

انتهای پیام/