مهار حریق ارتفاعات روستای درخت بید سرخس/ ۳۰۰ میلیون تومان به مراتع منطقه خسارت وارد شد
مهار حریق ارتفاعات روستای درخت بید سرخس/ ۳۰۰ میلیون تومان به مراتع منطقه خسارت وارد شد
رئیس اداره منابع طبیعی سرخس با اشاره به اینکه آتش سوزی مراتع ارتفاعات روستای درخت بید سرخس صبح امروز مهار شد، گفت: در این حریق 80 درصد پوشش گیاهی منطقه سوخت و 300 میلیون تومان به مراتع خسارت وارد شد.

رمضان صدیق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آتش سوزی عصر دیروز مراتع ارتفاعات روستای درخت بید سرخس اظهار کرد: مساحت آتش سوزی در این منطقه ۱۵۰ هکتار است و طبق آمار دقیق، ۸۰ درصد از پوشش گیاهی این منطقه سوخته و تعداد ۵۰ اصله درخت ارس آسیب دیدند.

رئیس اداره منابع طبیعی سرخس با بیان اینکه از روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر برای مهار این آتش سوزی از منابع طبیعی، محیط زیست، بسیجیان حوزه سلمان فارسی بزنگان سپاه سرخس و افراد محلی از روستاهای بزنگان، بید سوخته، درخت بید سفلی، جهانگیر، کاریزک و آبدراز در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان با حضور فرماندار سرخس، بخشدار مرزداران، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی در محل فرمانداری شهرستان برای بررسی خسارات برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان به مراتع این منطقه بر اثر این حریق خسارت وارد شده است، تاکید کرد: احیای مجدد مراتع این منطقه نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

رئیس اداره منابع طبیعی سرخس عنوان کرد: ساعت ۱ بامداد دیشب بر اثر طوفان آتش دوباره شعله ور شد که با اعزام مجدد نیروها امروز ساعت ۹ حریق کاملا مهار شد.

صدیق با اشاره به اینکه دیشب یک خودرو منابع طبیعی بر اثر این حریق نیز آسیب دید، خاطرنشان کرد: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست هم اکنون در ارتفاعات روستای درخت بید برای مدیریت حوادث احتمالی مستقر هستند و امشب نیز در محل حضور دارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس