دشمن براى ما چه آرزوهایی دارد؟!
دشمن براى ما چه آرزوهایی دارد؟!
از نظر «قرآن»، دشمنان همواره در اندیشه این هستند تا مومنان را به تسلیم واداشته و آنان را از مسیر حق و حقانیت و دفاع از عدالت و اجرای آنان و از مواضع اصولی خویش از جمله حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم باز دارند.

به گزارش نسیم سرخس، حجت الاسلام امیر قادری، مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه السلام سرخس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی تحلیلی به مقوله «دشمن شناسی» از منظر قرآن پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

 

از نظر «قرآن»، دشمنان همواره در اندیشه این هستند تا مومنان را به تسلیم وا داشته و آنان را از مسیر حق و حقانیت و دفاع از عدالت و قیام و اجرای آنان باز دارند.

 

همچنین تمام تلاش دشمنان این است که مومنان را از مواضع اصولی خویش از جمله حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم در برابر ظالمان و مستکبران باز دارند، در حالی که این امور از مهم ترین مواضع دولت و امت ولایی در سیاست خارجی است.

 

براساس دیدگاه قرآن، عقب نشینی نسبت به اصول و مواضع اصولی در هیچ زمانی و حالی جایز و روا نیست و امت اسلام و حکومت اسلامی نباید از مواضع اصولی خویش کوتاه آید، چون دشمنان تا زمانی تسلیم یا تغییر رفتار و آیین، دست از فشار و تهدید بر نخواهند داشت و محاصره جز با تغییر نظام سیاسی اسلام و عقب نشینی از آیین آن پایان نمی پذیرد.

 

اگر به واژه‌ى «وَدَّ» در قرآن بنگریم به آرزوهاى دشمنان درباره خودمان پی می بریم:

۱- غفلت از مسائل نظامی: «وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ»؛ (سوره نساء ۱۰۲)

دشمن برای ما آرزو می کند و و دوست دارد ما از سلاح و سرمایه خود غافل شویم و یکباره به ما حمله کند و ما را مغلوب ساخته و به بردگی و استعمار و استثمار خود دربیاورد که اگر ما هم غفلت کرده و درمسیر آنها قدم نهیم آنها بسیار خوشحال خواهند شد و حال اینکه هر انسان مومن انقلابی حاضر نیست اطلاعات اقتصادی و نظامی خود را به کفار (بخوانید بیگانگان و غربی ها) بدهد تا آن ها راه های شکست و نفوذ را پیدا کرده و با یک حرکت سریع همه چیز را نابود کنند.

 

۲- ضعف و سستى و مداهنه و سازش‌کارى: «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ»؛ (سوره قلم ۹)

بیگانگان دوست دارند مسلمانان افرادی سازش کار باشند و در مقابل تهدیدات و تحقیر آنها لبخند زده و با رویی گشاده با آنها برخورد کنند، کما اینکه متاسفانه شعار بعضی از مسئولان دیپلماسی ما هم همین است که دشمنان با هویچ و چماق تهدید و تطمیع می کنند و ما فقط با لبخند پاسخ می دهیم.

 

۳- رنج و فشار و به زحمت افتادن مسلمین: «وَدُّوا ما عَنِتُّمْ»؛ (سوره آل عمران ۱۱۸)

کفار از ابتدای پیدایش اسلام تاکنون هیچگاه رفاه مسلمین را نخواسته و دائما دنبال منافع خود بوده و هستند و دوست دارند مسلمانان برای همیشه در رنج و سختی باشند که این نیت خود را به و سیله فشارها و تحریم های اقتصادی و نظامی یا به به راه انداختن جنگ های داخلی بین مسلمین و یا با به وجود آوردن گروههای افراطی در کشورهای اسلامی، مسلمین را به رنج و زحمت فراوان انداخته اند و نمونه های این در زحمات در بلاد اسلامی به وفور دیده می شود و دل هر انسان مومن و انقلابی را به درد می آورد.

 

۴- ارتداد و بازگشت از دین: «وَدَّ کَثِیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إِیمانِکُمْ کُفَّاراً »؛ (سوره بقره ۱۰۹)

و یا در جای دیگر می فرماید: «وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ »؛ (سوره بقره ۱۲۰)
و هرگز یهودیان و مسیحیان از تو راضی نمی شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی؛ کفار و بیگانگان تمام حربه ها و نقشه هایی که می کشند برای بی دینی و خروج مسلمین از دائره ایمان است که اگر مسلمانان دست از اسلام بردارند و دین خود را عوض کنند کفار به آن ها کاری ندارند و دیگر از تحریم خبری نیست چون مسلمین هم مانند آن ها نگاه مادی به جامعه جهانی خواهند داشت و کاری به مظلوم و ظالم ندارند و در بسیاری از امورات با ظالم همکار خواهند بود و ایدئولوژی آنها با هم هم خوانی خواهد داشت.

 

و اکنون با توجه به آیات مذکور و آرزوهای بلاد کفر و سیاستمداران غربی صلاح است که با این انسان های خبیث، بر سر یک میز نشسته و بر سر مسائل اقتصادی مثل همین لوایح چهار گانه و مسائل نظامی مثل موشک و مسائل علمی مثل هسته ای که وقت بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران را گرفته است بنشینیم و با لبخند پاسخ آنها را دهیم؟

 

اما سیاستمدار و اقتصاددان مسلمان و مومن به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی و با تمسک به آیات قرآن و رهنمون های رهبران دینی به خصوص ولی فقیه که تمام دستورات و فرمایشان ایشان برگرفته از مبانی اسلام است می تواند از این فتنه ها و گذرگاه ها به سلامت عبور کند اما خدای ناکرده اگر غفلت ورزید و یا عمدا به دستورات ایشان عمل نکرد منتظر عذابی سخت و عواقبی ناگوار خواهد بود.

 

* قُلْ إِنَّ هُدَی الله هُوَ الْهُدَی وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ اَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ؛ (سوره بقره ۱۲۰)؛ بگو در حقیقت تنها هدایت خداست که هدایت واقعی است و چنانچه پس از آن علمی که تو را حاصل شد، باز از هوس های آنان پیروی کنی، در برابر خدا سرور و یاوری نخواهی داشت.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس