معتادان متجاهر در سرخس به مراکز بازپروری استان معرفی می شوند
معتادان متجاهر در سرخس به مراکز بازپروری استان معرفی می شوند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس گفت: هر ماه حدود 40 نفر سهمیه از معتادان مرد شهرستان را جمع آوری و به مرکز بازپروری استان معرفی می کنیم.

حمید علیزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره طرح جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در اجرای ماده ۱۵ مبارزه با مواد مخدر، به دستگاه های مختلف تکلیف شده تا مراکز بازپروری و ترک اعتیاد را ایجاد کنند که این مراکز با همکاری بهزیستی و دستگاه های دیگر در مرکز استان ایجاد شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس عنوان کرد: در شهرستان سرخس یک کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که خانواده ها با مراجعه به آن هزینه پرداخت می کنند تا فرد معتاد بستری شود و ترک کند اما در مراکز بازپروری وظیفه دولت است که معتادان را با دستور مقام قضایی جمع آوری و درمان کند.

 

علیزاده افزود: با پیگیری که از دادستانی استان انجام شده است هر ماه حدود ۴۰ نفر سهمیه از معتادان مرد شهرستان را جمع آوری و به مرکز بازپروری استان معرفی می کنیم، ضمن اینکه در خصوص تعداد سهمیه معرفی معتادان زن به مراکز بازپروری محدودیت نداریم.

 

دادستان سرخس اظهار کرد: در راستای جمع آوری معتادان متجاهر که توسط پلیس مواد مخدر در حال اجراست، هر چند وقت با هماهنگی مرکز استان این طرح اجرا و معتادان متجاهر جمع آوری می شوند و به زودی این طرح در سرخس نیز اجرایی می شود.

 

وی تشریح کرد: در این طرح پس از هماهنگی با استان به پلیس مواد مخدر دستور داده می شود تا افراد معتاد سطح شهر جمع آوری شوند ضمن اینکه برخی معتادان که خانواده های آنها پیش تر به ما مراجعه کرده اند نیز به پلیس مواد مخدر معرفی می شوند تا در طرح جمع آوری شوند.

 

علیزاده با بیان اینکه در برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر دست مجموعه انتظامی را باز گذاشتیم، گفت: اختیارات قانونی را برای مجموعه انتظامی افزایش دادیم و اعتقاد ما این است که محل های توزیع مواد مخدر باید ناامن شود و در بازرسی هایی که در طول شبانه روز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام می شود اقدام به ناامن کردن محل های توزیع مواد مخدر می کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس اضافه کرد: اگر فردی اشتهار به توزیع مواد مخدر داشته باشد، آن محل را پلمپ می کنیم و کار جدیدی که انجام می دهیم استفاده از سگ های مواد یاب است و یک قلاده سگ موادیاب نیز در اختیار پلیس مواد مخدر گذاشته شده است.

 

علیزاده عنوان کرد: تاکنون حدود ۲۰ مورد از اماکن مسکونی و تجاری که محل توزیع مواد مخدر بوده است در سطح شهرستان پلمپ شده است.

 

وی درباره وضعیت کشفیات مواد مخدر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان سرخس، در حوزه کشفیات با بستن گلوگاه ها جلوی توزیع مواد مخدر را گرفتیم و در این حوزه موفقیت های خوبی داشتیم.

 

دادستان سرخس در پایان اظهار داشت: در سال گذشته ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مواد مخدر کشف شده است و امسال نیز ۳۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردیم که نسبت به سال گذشته ۴ برابر افزایش را در حوزه کشفیات داریم.

انتهای پیام/