ساخت و نصب دستگاه «سیستم کنترل گسترده» در پالایشگاه سرخس
ساخت و نصب دستگاه «سیستم کنترل گسترده» در پالایشگاه سرخس
رئیس تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از ساخت و نصب سامانه کنترل گسترده در این مجتمع گازی خبر داد.

علی بیات در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر گفت: نمونه اولیه کارت‌ها و ماژول‌های این سیستم با همت کارشناسان داخلی ساخته شد و پس از موفقیت در آزمایش عملیاتی، در  مدار فرمان واحد چهار بازیافت گوگرد قرار گرفت.

 

وی افزود: سیستم‌های کنترل گسترده، یکی از اجزای مهم و اساسی در بخش خودکارسازی صنعتی و ابزار دقیق بوده که دانش فنی ساخت آن‌ها به لحاظ پیچیدگی‌های بالای فنّاوری آن‌ها، تنها در اختیار کشورهای معدودی در دنیا است.

 

بیات ادامه داد: سیستم کنترل گسترده تولید داخل شرکت منطبق با مشهورترین استانداردهای کنترلی اروپا طراحی و تولید و بومی شده اخیراً مراحل تست میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته، امکان ارائه قابلیت‌های بیشتری نسبت به نمونه خارجی را فراهم آورده است.

 

وی تأکید کرد: طراحی، ساخت و عملیاتی شدن این سیستم با هدف تحقق شعار حمایت از تولید داخل در راستای اقتصاد مقاومتی، به‌منظور رفع نیازهای اساسی صنعت نفت، گاز و سایر صنایع کشور صورت پذیرفته است.

 

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بیان داشت: طراحی و ساخت این سیستم با حمایت مدیران ارشد پالایشگاه و به همت کارشناسان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل شده است.

 

بیات خاطرنشان ساخت: این سیستم  توانسته است با بهبود عملکرد در فرآیند تصفیه و پالایش گاز، مانع خروج مقادیر  زیادی ارز از کشور شود.

 

وی یادآور شد: با دانش فنی حاصل شده قابلیت ارتقای این سیستم وجود دارد و با هدف پاسخگویی به نیازهای صنایع داخلی، ساخت سری‌های جدید این سیستم در دستور کار قرار دارد.

 

پروژه ارتقای سیستم واحد تصفیه گاز یکی از پروژه‌های مهم راهبردی در سطح پالایشگاه‌های گازی از نظر عملیاتی و اقتصادی محسوب می‌شود که در آینده نزدیک از این محصول تولید داخلی و بومی شده استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/