پژوهشکده توسعه گوگرد در پالایشگاه سرخس بهره‌برداری شد
پژوهشکده توسعه گوگرد در پالایشگاه سرخس بهره‌برداری شد
در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی، معاون فناوری پارک علم و فناوری خراسان و مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، پژوهشکده توسعه گوگرد در شرق کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در این مراسم سید مجید منبتی مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس اظهار کرد: ثروت آفرینی با ایجاد ارزش‌افزوده محصولات گوگردی، توسعه کارآفرینی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری فناوری روز از اهداف راه‌اندازی هاب گوگرد منطقه است.

 

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید داخل صورت گرفته که بستر بسیار مناسبی در راستای تعامل دانشگاه با صنعت خواهد بود.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد گوگرد تولیدی این مجتمع در داخل کشور به مصرف می‌رسد و باید تبدیل به محصول با ارزش بالاتر شود و مهم‌ترین رکن آن حضور دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصاد کشور است.

 

منبتی بیان داشت: ترویج و توسعه کاربردهای جدید گوگرد، حمایت از ایده‌ها و اختراعات در حوزه محصولات گوگردی، تدوین استانداردهای تولید محصولات با ارزش‌افزوده، ارزش‌آفرینی از طریق روش‌های نوین تولید، مطالعه و بررسی فرآیندهای تولید محصولات با ارزش‌افزوده، حمایت از تجاری‌سازی محصولات گوگردی از دیگر اهداف راه‌اندازی این پژوهشکده است.

 

وی تأکید کرد: هم‌اکنون با دو شرکت داخلی قراردادی منعقد شده است که هر یک از شرکت‌ها روزانه به میزان ۲۰۰ تن گوگرد مذاب خرید خواهند داشت تا ضمن جلوگیری از خام فروشی، محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر تولید شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس در پایان تصریح کرد: به‌منظور ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه ۲۰ درصد تخفیف در بخش سرویس‌های جانبی شامل آب، برق و بخار اعمال می‌شود.

انتهای پیام/