بسیج فارغ از جناح بندی سیاسی به دنبال ارتقا فرهنگ انقلابی و جهادی است
بسیج فارغ از جناح بندی سیاسی به دنبال ارتقا فرهنگ انقلابی و جهادی است
فرمانده سپاه سرخس گفت: تعلق به اصول انقلاب، قانون اساسي، سيره و انديشه امام (ره)، ولايت فقيه و سياست هاي کلي نظام از اصول جناح سنج بسيج هستند که احزاب و گروه هاي سياسي هرچه قدر به اين اصول پايبند و نزديک بودند به بسيج نزديک تر و هرچه دور بودند از بسيج دورتر خواهند بود.

عیسی صفری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انسان این اشرف مخلوقات به عنوان یک موجود و پدیده پیچیده اجتماعی، نیاز مبرم و غیرقابل انکار به زندگی جمعی داشته و دارد.

 

فرمانده سپاه سرخس فزود: این موجود اجتماعی نیازمند سیستم و یک نظام حاکمیتی بوده تا با تنظیم یک سری قوانین و مقررات، تعاملات بین فردی و گشت آورهای جمعیتی را به درستی مدیریت کند تا عدالت اجتماعی محقق شود و اقتضائاتی از قبیل نیازهای فیزیولوژیکی، امنیت، وحدت و فرهنگ را در حد امکان تضمین و فراهم آورد.

 

بهترین الگوی حاکمیتی، حاکمیت الله در قالب حکومت اسلامی است

وی تصریح کرد: با توجه به فطرت پاک و الهی انسان و وجود سیستم روبه تعالی و خداپرستی و میل به عروج در این پدیده که خدا ذاتا در آن به ودیعه گذاشته است با وجود تمامی گفتمان های حاکمیتی دست ساز بشر، بهترین الگوی حاکمیتی برای مدیریت جامعه بشری، حاکمیت الله در قالب حکومت اسلامی می تواند باشد که با شناخت کامل از تمامی نیازهای انسان متناسب با ظرفیت ها و پیچیدگی های آن برای تحقق سیر تعالی او نیز برنامه دارد.

 

صفری بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و ارائه الگوی حکومت اسلامی در مقابل سایر گفتمان های حکومتی با اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، نظام مردم سالاری دینی در ایران شکل گرفت.

 

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران با واگذاری حق اعمال رای به مردم با انتخابات رئیس جمهور، وکلای مجالس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا چهارچوب نوینی بود که در قانون اساسی و بر مبنای شرع مقدس اسلام و فقه پویای امام (ره) پایه گذاری و بر اساس همین پایه ریزی نوین و عالمانه تا به امروز ده ها انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

 

برگزاری ۳۰ انتخابات سالم، دشمنی دشمنان انقلاب را در پی داشته است

وی اظهار داشت: برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات سالم رقابتی و قانونی، در طول چهاردهه از عمر پربرکت نظام اسلامی در ایران، حد نصاب جدیدی از سطح بالای دموکراسی و روندهای دموکراتیک در منطقه به وجود آورد که حسادت رقبای منطقه ای و دشمنی دشمنان انقلاب را در پی داشته است به طوری که حتی نوع حکومت هم به رای و انتخاب مردم واگذار شد.

 

صفری عنوان کرد: رهبری های داهیانه امام خامنه ای (مدظله العالی) و دست اندرکاران نظام در برگزاری قانونمند انتخابات با مدنظر داشتن مر قانون و حفظ و امانت داری از رای مردم به مثابه حق الناس بسیار توانمند بوده و مهمتر اینکه میزان بصیرت و تحلیل سیاسی انقلابی مردم غیور ایران اسلامی از ویژگی های چشمگیر دوره های مختلف انتخابات بوده است.

 

فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: قطعا انتخابات دقیق و عالمانه نیز نیازمند شناخت دقیق از جریان های سیاسی حاضر در انتخابات و بازیگران در آن عرصه است که می طلبد متناسب با جنس حاکمیت و اقتضاء مدیریت انقلابی و جهادی در آن مدیرانی انقلابی و جهادی نیز برای مدیریت این سیستم انتخاب شوند تا ضمن حفظ اصول و آرمان های این انقلاب دینی، موجودیت انقلاب را که به مثابه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» که در مصاف جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت در طول تاریخ ساری و جاری بوده است را نیز با اقتدار و عزت محافظت کنند.

 

مقبولیت و پشتیبانی از نظام دینی به مردم بستگی دارد

وی افزود: هرچند مشروعیت نظام و حکومت دینی به مردم وابسته نیست، اما مقبولیت و پشتیبانی از نظام دینی به مردم بستگی دارد که با حمایت از دین و رهبری دینی خود به عنوان یکی از مهم ترین اضلاع حکومت اسلامی در سرنوشت خود و حکومت اسلامی نقش سازنده داشته باشند.

 

صفری بیان کرد: مردم به مصداق آیه شریفه ۱۱ سوره مبارکه رعد که خداوند می فرماید: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» ضامن سرنوشت خود هستند و بایستی مدیرانی را انتخاب کنند که قبل از هر چیز به فکر موجودیت نظام دینی و حاکمیت الله و حکومت اسلامی باشند و طبعا اگر مدیران بر این اساس عمل می کردند علیرغم خدمات بسیار بزرگ نظام اسلامی و پیشرفت های چشمگیر علمی و نظامی، در عرصه داخلی و بین المللی ما شاهد مشکلات کمتر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در حال حاضر بودیم.

 

جناح سنجی بسیج بر اساس اصول انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه سرخس اظهار کرد: بسیج نیز به عنوان میوه این انقلاب دینی که تراز جهانی دارد همه آحاد مردم را مادامی که دل در گرو این نظام اسلامی دارند بسیجی تلقی کرده و به عنوان یک تفکر ارزشی و مقدس فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی به دنبال ارتقای فرهنگ انقلابی و جهادی در جامعه بوده و است.

 

وی اضافه کرد: اگر برخی جریان ها در این ویژگی به بسیج نزدیک یا از آن دور و خطاب قرار گرفتند هیچگاه به مفهوم حمایت و یا عدم حمایت از شخص و یا جریانی نبوده است، بنابراین تعلق به اصول انقلاب، اصل قانون اساسی انقلاب اسلامی، اصل سیره و اندیشه امام (ره)، اصل ولایت فقیه و سیاست های کلی نظام از اصول جناح سنج بسیج هستند که احزاب و گروه های سیاسی هرچه قدر به این اصول پایبند و نزدیک بودند به بسیج نزدیک تر و هرچه دور بودند از بسیج دورتر خواهند بود.

 

فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بر این است که بسیج و بسیجیان کسانی که در قدرت بودند یا در هر جناحی که باشند و با هر اسم و رسمی، اگر معتقد و پیرو اصول فوق نبودند و در رفتار و سیاست های خود به دنبال استهلاک این اصول بودند در مقابل بسیج قرار گرفته اند .

انتهای پیام/