راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی و صنعتی در سرخس
راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی و صنعتی در سرخس
واحد کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سرخس به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین واحدهای تولید کاشی و سرامیک در کشور و بزرگترین واحد تولیدی کاشی و سرامیک در شرق کشور به زودی درمنطقه ویژه اقتصادی سرخس راه اندازی می شود.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی  سرخس محمدیان مدیر عامل کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم گفت: در صورتی که در مسیر اجرای طرح با مشکل جدی مواجه نشویم ، انشاء الله مردم و مسئولان در “سال دولت و ملت همدلی و همزبانی” شاهد آغاز به کار اولیه نخستین بخشهای کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک تندیس ابریشم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهند بود.
وی در خصوص ویژگیهای این طرح گفت : این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰هکتار و میزان سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی بالغ بر ۲۲ میلیون یورو،جهت تولید انواع کاشی و سرامیک کف و دیوار با بالاترین کیفیت و استانداردهای روز دنیادر حال تکمیل است.

 
مدیر عامل کاشی سرامیک تندیس ابریشم در پاسخ به این سئوال که چه عاملی باعث شد تا شما با وجود اینکه یزدی الاصل هستید و زیر ساختهای مورد نیاز در استان یزد فراهم است و میتوان آن استان را بزرگترین مرکز تولید کاشی در ایران و خاور میانه دانست، منطقه ویژه اقتصادی سرخس را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید گفت: برای یک سرمایه گذار آنچه در درجه اول اهمیت قرار دارد ، زمان و نزدیکی به بازارهای هدف  است، به این معنا که در دنیای رقابتی امروز هرچه سرعت عمل راه اندازی یک واحد بیشتر باشد ، قطعا آینده موفق تری خواهد داشت و دستیابی به این مهم با توجه به پیگیریهای جدی مسئولین منطقه ویژه اقتصادی سرخس دور از انتظار نیست.

 
وی ادامه داد: کیفیت و کاهش هزینه های اولیه تولید و نزدیکی به بازارهای فرامرزی (کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق وافغانستان) نیز از اهداف ما بوده است.

 
محمدیان وجود معادن غنی و نیروی کار جوان در شهرستان سرخس را یکی از مواردی دانست که در کاهش هزینه های اولیه موثرند . همچنین منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به سایر مناطق به بازارهای هدف بسیار نزدیکتر است به این معنا که یک بازرگان خارجی نزدیکترین مرکز تولیدکننده را ترجیح خواهد داد.

 
مدیر عامل کارخانه کاشی سرامیک تندیس ابریشم  به این نکته نیز اشاره کرد : منطقه ویژه اقتصادی سرخس امتیازهای منحصر بفرد و خاصی دارد، این مجموعه زیرساختها را در کمتر مکانی از کشور و یا سایر مناطق آزاد و ویژه میتوان دید که از مهمترین آنها معافیتهای مالیاتی و گمرکی و مقوله ارزش افزوده برای کالای تولیدی در منطقه ویژه برای صادرات است.

 
محمدیان به وجود زیرساختهای ریلی و هوایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره کرد و مولفه حمل و نقل ارزان و سریع در کنار مرز آسیای میانه را از مهمترین مشوقهای منطقه ویژه برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک دانست.

 
مدیرعامل کاشی سرامیک تندیس ابریشم درخصوص میزان اشتغالزایی این طرح نیز گفت :  این واحد تولیدی قادر خواهد بود سالانه ۱۲ میلیون  مترمربع کاشی درجه یک تولید کند که زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر کارگر را بصورت مستقیم فراهم خواهد کرد و بیش از این تعداد نیز بصورت غیر مستقیم دراین بخش شاغل خواهند شد.

 
وی در تشریح روند کار گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد از کار انجام شده است و با یاری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و فرماندار و مسئولین استانی و شهرستان سرخس مشکل برق کارخانه مرتفع و سپس تست ماشین آلات آغاز و انشا ا… به زودی فاز اول کار به صورت آزماشی استارت خواهد خورد.

 
محمدیان به عنوان یک تولید کننده  صنعتی با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید و افزایش صادرات غیرنفتی گفت: صادرات غیر نفتی به خصوص تولید  کالاهای صنعتی در مناطق ویژه  ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود وتکیه بر اقتصاد نفتی را کاهش می‌دهد.

 

واحد کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سرخس به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین واحدهای تولید کاشی و سرامیک در کشور و بزرگترین واحد تولیدی کاشی و سرامیک  در شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال احداث است.

انتهای پیام/ب