تقویت باورهای دینی جوان ما را در مقابل جنگ زیرپوستی دشمن مصون نگه می دارد/ امروز نیاز داریم که کارگزاران ما با مردم صادق باشند
تقویت باورهای دینی جوان ما را در مقابل جنگ زیرپوستی دشمن مصون نگه می دارد/ امروز نیاز داریم که کارگزاران ما با مردم صادق باشند
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه امام علی علیه‌السلام با مردم اهل صراحت و صداقت بودند، گفت: امروز نیاز داریم که کارگزاران ما با مردم صادق باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته‌های گذشته درباره آثار فردی و اجتماعی مهدویت در زندگی گفت: حضرت حجت (عج) تمام اعمال ما را زیر نظر دارند و بر کردار ما آگاه هستند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در دورانی که حضرت حجت (عج) ظهور کند، خرد در عالم حاکم شده و اخلاق مردم تکمیل می‌شود.

 

وی با تبریک ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و با اشاره به ایام برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: امروز تقویت باورهای دینی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند جوان ما در مقابل جنگ زیرپوستی و فراگیر دشمن مصون نگه دارد و موجب تقویت نظام اسلامی شود.

 

ارژنگ در ادامه به سلوک سیاسی و اجتماعی امام علی علیه‌السلام اشاره و عنوان کرد: در سلوک سیاسی امام علی علیه‌السلام اساس حکومت «خدامحوری» بود و امام حکومت را وسیله‌ای برای اجرای احکام الهی می‌دیدند و حکومت بر محور دین بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز هم خیلی‌ها تلاش کردند که محور را مردم قرار دهند، اما مقام معظم رهبری در مقابل آن‌ها «مردم‌سالاری دینی» را مطرح کردند و این درسی است که ایشان از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گرفته‌اند.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه امام علی علیه‌السلام با مردم اهل صراحت و صداقت بودند، تصریح کرد: امروز نیاز داریم که کارگزاران ما با مردم صادق باشند.

 

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام خود را شریک غم‌های مردم می‌دانستند و در مشقت و سختی‌ها با مردم و در کنار مردم بودند.

 

ارژنگ بیان داشت: دنیا در نگاه علی علیه‌السلام مانند یک ‌برگی در دهان ملخ بود که هیچ ارزشی ندارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه باید سلوک اجتماعی و سیاسی امام علی علیه‌السلام در کشور ما حاکم شود، گفت: یکی از راه‌های تقویت اقتصاد مقاومتی پرهیز از اسراف و اشرافی گری در جامعه است.

انتهای پیام/