«شهادت» مفهوم کدخدا ستیزی
«شهادت» مفهوم کدخدا ستیزی
شهادت و شهید فرهنگی جاودانه در قاموس دینی و اسلامی ما است و چراغ شهادت هرگز خاموش شدنی نیست و فرهنگ شهادت و شهید به مهدویت و موعود پیوندی ناگسستنی دارد؛ شهادت مذاکره تمام برد با خدا و مفهوم کدخدا ستیزی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ۲۲ اسفندماه سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور مقتدای شهدا امام عزیز و بزرگوار، قابل‌تکریم و بزرگداشت است.

 

وقتی به معنای شهید دقت می‌کنیم، شهید به معنی شاهد و گواه است؛ چرا شهید شدند و الان شاهد چه هستند؟ چه اتفاقی افتاد که عده‌ای حاضر شدند از عزیزترین دارایی خود، یعنی وجود و هستی خود بگذرند؟ جان خود را نثار و تقدیم کنند که چه اتفاقی بیفتد؟ آیا آن‌ها شهید شدند تا بنیادی تشکیل شود؟ تا حوائج بعضاً مادی اهل‌بیت شهدا تأمین گردد؟ هرچند این هم هدف حداقلی و شایسته است و بادی حداقل از آلام و دغدغه‌های این عزیزان کاست.

 

اما رسالت بنیاد شهید، تبلیغ و ترویج شهادت است؛ زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره کسانی که رفتند تا ما بمانیم، تشریح ابعاد شخصیتی، فکری و فرهنگی این عزیزان است.

 

شهدا رمز ماندگاری جامعه اسلامی‌اند، شهادت از مفاهیم کلیدی مکتب قرآن است؛ شهادت احیاگر مکتبی حسینی و رمز پیروزی انقلاب خمینی است.

 

شهادت مذاکره تمام برد باخداست؛ شهادت مفهوم کدخدا ستیزی است؛ شهادت عشق به پیوستن به لایتناهی است.

 

اما شهدا اکنون شاهد اعمال ما هستند؛ شهادت خواهند داد بر اعمال و رفتار ما که باارزش‌ها چه کردیم؛ با انقلابی که با خون بیش از سیصد هزار نفر به بار نشست چه کردیم؟! با امام و افکار امام چه کردیم؟ با دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب و ولایت چه معامله‌ای کردیم.

 

شهدا شاهدند که اکنون در کجای کاریم و چه می‌کنیم و چه‌بسا که در دادگاه محشر در دادخواهی آنان که جان خود را برای تداوم انقلاب و اسلام و دفاع از ولایت‌فقیه نثار کردند، حجتی نداشته باشیم!

 

شهدا شاهد بر اعمال، رفتار و گفتار ما هستند؛ می‌بینند و در قیامت له یا علیه ما شهادت می‌دهند.

 

دنیای ما چه دنیایی است؛ دنیای معنوی، حسینی و خدایی است یا دنیایی مادی‌گرا و کدخدایی؛ خداپرستیم یا هواپرست؛ و درک می‌کنند که ما بافرهنگ، اخلاق و اهداف شهید و شهادت چه می‌کنیم.

 

آن‌ها رفتند تا پرچم قرآن و اسلام به دست سلاله زهرا سلام‌الله علیها و به دست صاحب واقعی آن ان شاالله برسد؛ آن‌ها رفتند تا امام تنها نماند؛ رفتند تا ما صراط مستقیم را بدانیم و راهمان در بین راه کج نشود و راهروها را گم نکنیم.

 

شهادت و شهید فرهنگی جاودانه در قاموس دینی و اسلامی ما است و چراغ شهادت هرگز خاموش شدنی نیست و فرهنگ شهادت و شهید به مهدویت و موعود پیوندی ناگسستنی دارد.

 

یادداشت: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/