اعدام آیت الله نمر نشانه استیصال و درماندگی رژیم سعودی است/ سعودی ها مصداق ضرب المثل عربی «الغریق یتشبث بکل حشیش» هستند
اعدام آیت الله نمر نشانه استیصال و درماندگی رژیم سعودی است/ سعودی ها مصداق ضرب المثل عربی «الغریق یتشبث بکل حشیش» هستند
امام جمعه سرخس گفت: تمامی کشورهای اسلامی باید در مقابل این جنایت که نشانه استیصال و درماندگی رژیم سعودی در پیشبرد اهداف شوم شان در منطقه است موضع گیری کنند.

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، درباره صدور حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی گفت: آیت الله نمر از چهره های مبارز و علمای بانفوذ عربستان به ویژه در منطقه شرق این کشور است.

 

امام جمعه سرخس تلاش برای حقوق انسانی و اسلامی شیعیان مظلوم عربستان را از مطالبات به حق این روحانی مبارز عنوان کرد و افزود: با اجرای حکم اعدام آیت الله نمر، رژیم سعودی چند گام به سقوط نزدیک تر خواهد شد.

 

ارژنگ با بیان اینکه قطیف عربستان که محل فعالیت ها و مبارزات آیت الله نمر است منطقه ای نفت خیز و شیعه نشین می باشد، تصریح کرد: متاسفانه پول نفت این منطقه به جیب حکام سعودی می رود و صرف عیاشی آن ها می شود.

 

وی با اشاره به ظلم ها و جنایت حکام سعودی به منطقه شیعه نشین قطیف گفت: زمینه قیام در این منطقه از گذشته بوده و اگر این جنایت صورت گیرد، قیام در این منطقه پرشورتر خواهد شد و آل سعود را به سقوط نزدیک تر می کند.

 

امام جمعه سرخس افزود: اینکه موضوع اعدام آیت الله نمر هر چندگاهی توسط رژیم سعودی مطرح می شود به خاطر این است که عکس العمل و انسجام شیعیان را در مواجهه با این مسئله محک بزنند که آیا در دفاع از ایشان شیعیان منسجم خواهند بود یا خیر؟

 

ارژنگ ادامه داد: تمامی کشورهای اسلامی باید در مقابل این جنایت که نشانه استیصال و درماندگی رژیم سعودی در پیشبرد اهداف شوم شان در منطقه است موضع گیری کنند.

 

وی بیان کرد: گروه های تکفیری که مهره های آل سعود هستند در منطقه شکست خوردند و یمن که زمانی حیات خلوت عربستان بود اکنون با مقاومت مردمی روبرو شده و به این دلیل که در استیصال قرار گرفته اند به دنبال آن هستند که افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کنند.

 

امام جمعه سرخس اظهار کرد: اجرای حکم اعدام آیت الله نمر به نفع سعودی های نخواهد بود و تیشه به ریشه آن ها خواهد زد و بی کفایتی آل سعود را بیش از گذشته علنی می کند.

 

ارژنگ گفت: در فاجعه منا آبروی سعودی ها رفت و هدف آن ها از این اقدام منحرف کردن افکار عمومی به سمت شیعه ستیزی است که عربستان از این راه نان می خورد.

 

وی ایجاد عداوت و دشمنی بین مذاهب را از اهداف آمریکایی ها و سعودی ها عنوان کرد و افزود: با اجرای حکم اعدام آیت الله نمر احساسات شیعیان برانگیخته می شود که این مسئله به نفع سعودی ها نخواهد بود.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: صدور حکم اعدام آیت الله نمر خوش رقصی آل سعود برای آمریکایی ها است.

 

ارژنگ تصریح کرد: سعودی ها مصداق ضرب المثل معروف عربی هستند که «الغریق یتشبث بکل حشیش»، یعنی انسانی که در حال غرق شدن است خودش را به هر علف هرزی آویزان می کند که شاید نجات پیدا کند.

 

وی ادامه داد: رژیم سعودی امروز خودش را به هر وسیله ای متوسل می کند که شاید جلوی سرنگونیش را بگیرد، ولی این خون هایی که در مکه و منا و یمن ریخته شد دامن سعودی ها را خواهد گرفت.

 

امام جمعه سرخس اظهار کرد: اجرای حکم آیت الله نمر عربستان را با یک بحران داخلی روبرو خواهد کرد و پس لرزه های آن باقی تا مدت ها می ماند.

 

ارژنگ به واکنش های بین المللی درباره این موضوع اشاره کرد و افزود: سکوت مجامع و سازمان های بین المللی در مقابل جنایت های آل سعود در فاجعه منا و کشتار مردم مظلوم یمن و متاسفانه اجرای حکم آیت الله نمر جای تعجب ندارد و جایگاه این سازمان را بیش از گذشته در بین مردم  جهان آشکار می کند.

 

وی عنوان کرد: این مجامع فقط اسم نهادهای بین المللی را یدک می کشند و بیش از اینکه به دنبال حل مسائل و مشکلات مردم جهان باشند به دنبال منافع آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی هستند.

 

امام جمعه سرخس اظهار کرد: اجرای حکم اعدام این عالم مبارز و خون شهیدان سنی و شیعه منطقه که توسط دست نشانده های این رژیم به شهادت می رسند دامن آن ها را می گیرد و نمی گذارد آب خوش از گلوی سعودی ها پایین برود.

 

ارژنگ در پایان خاطرنشان کرد: با قیام های مردمی که در مناطق مختلف عربستان شاهد آن هستیم و افتادن آل سعود به جان یکدیگر در نظام پادشاهی، به زودی انشاالله شاهد فروپاشی این نظام شاهنشاهی خواهیم بود.

انتهای پیام/