نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی ایام تاسوعا و عاشورا در سرخس
نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی ایام تاسوعا و عاشورا در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس از اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و ارائه خدمت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

محمد بهادری در گقتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: هیئت امنای مساجد، خرید دام‌های نذری را از میدان و مکان‌های عرضه تحت نظارت دامپزشکی انجام داده و تلاش کنند تا ذبح دام در کشتارگاه سرخس تحت نظارت دامپزشکی به‌صورت بهداشتی انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: از همشهریان درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر و منازل خوداری کرده و با توجه به ناخوشایند بودن در دیدگان، این امر باعث سرایت کنه‌ها به محل زندگی و امکان ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از کنه مانند تب کریمه‌کنگو به انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش برخی از عوامل بیماری‌زا، لاشه گوشت به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی‌گراد دمای یخچال نگهداری شود و در صورت ذبح دام در محل غیر از کشتارگاه، تاکید می‌شود، لاشه و اندام‌های داخلی توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

بهادری بیان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان، فرآورده‌های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و در خرید دام، ذبح دام و محل ذبح دام) دقت داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس عنوان کرد: با توجه به فعال بودن کشتارگاه سرخس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و آمادگی کامل کارشناسان این شبکه برای نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری، از همشهریان درخواست داریم تا دامپزشکی را یاری کنند.

وی در پایان گفت: این شبکه آماده پاسخگویی به سوالات همشهریان گرامی و هماهنگی‌های لازم برای نظارت بهداشتی به دام‌های قربانی با شماره تماس ۰۵۱۳۴۵۲۶۹۳۰ است.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی