امدادرسانی هوایی به روستای شوریجه سفلی سرخس
امدادرسانی هوایی به روستای شوریجه سفلی سرخس
فرماندار سرخس گفت: با پیگیری‌های انجام شده با مدیریت بحران استان خراسان رضوی و کمک مدیرکل هلال احمر، یک فروند بالگرد به همراه مواد غذایی و بهداشتی صبح امروز به روستای شوریجه شهرستان سرخس اعزام شد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با پیگیری‌های انجام شده با مدیریت بحران استان خراسان رضوی و کمک مدیرکل هلال احمر، یک فروند بالگرد به همراه مواد غذایی و بهداشتی ساعت ۰۷:۱۰ صبح امروز در روستای شوریجه این شهرستان به زمین نشست.

فرماندار سرخس افزود: این بالگرد پس از تخلیه مواد غذایی، با توجه به نیاز یک خانم بیمار به دارو و همچنین بارگیری مواد غذایی بیشتر به شهر سرخس عزیمت کرد و پس از بارگیری مواد غذایی و دارویی به همراه نیروهای هلال احمر سرخس دوباره به روستا برگشت.

وی با تقدیر از ستاد بحران استان و نیروهای هلال احمر در کمک‌رسانی به مردم شوریجه سفلی، گفت: بالگرد بعد از تخلیه مواد خوراکی، آرد، دارو، روغن، قند و چای و دیگر لوازم بهداشتی، روستا را به مقصد مشهد ترک کرد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بر اثر شدت بارندگی چهار روز گذشته، تمامی راه‌های دسترسی به روستای شوریجه سفلی در شهرستان سرخس مسدود و امکان ورود و خروج فراهم نبود، به همین دلیل سه تن اقلام امدادی شامل مواد غذایی، بسته‌های بهداشتی، دارو، شیرخشک، بسته‌های غذایی اضطراری و سایر اقلام مورد نیاز با همکاری فرمانداری سرخس و هلال احمر تامین و از طریق بالگرد به دست اهالی این روستا رسید.

این عملیات امدارسانی در دو مرحله پرواز از مشهد به روستای شوریجه و از شوریجه به سرخس و بالعکس توسط ۱۷ نیروی عملیاتی انجام شد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی