جهانی که مقابل استکبار ایستاده تشنه معارف اهل‌بیت (ع) است
جهانی که مقابل استکبار ایستاده تشنه معارف اهل‌بیت (ع) است
امام جمعه سرخس تصریح کرد: امروز جهانی که در مقابل طاغوت و استکبار ایستاده، تشنه معارف اهل بیت علیهم‌السلام است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از آستان قدس رضوی که در دهه کرامت برنامه‌های خوبی در شهرستان سرخس برگزار کرد، قدردانی داریم؛ برنامه‌ها و جشن‌های محله‌محور از اقدامات خوب توسط آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.

امام جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیئت علمی کنگره‌ جهانی حضرت رضا علیه‌السلام بیان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب جامعه شیعه در شناخت ائمه علیهم‌السلام باید خودش را تقویت کند؛ باید حتی معرفت شناسنامه‌ای اهل بیت علیهم‌السلام را هم کسب کنیم.

وی اضافه‌ کرد: همه ما رسالت معرفی ائمه علیهم‌السلام را در ابعاد معنوی، سبک زندگی و سیاست داریم. باید از شیوه‌های درست و به‌روز برای معرفی جهانی اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: امروز جهانی که در مقابل طاغوت و استکبار ایستاده، تشنه معارف اهل بیت علیهم‌السلام است.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به مسئله کاهش جمعیت و فرزندآوری در کشورمان این مسئله را هشداری مهم برای جمعیت جوان کشور برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی تاکید کردند، یکی از خطراتی که انسان باید به عمق آن فکر کند، مسئله مهم جمعیت است.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: اصلی‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در مسئله‌ جمعیت، حفظ نیروی جوان برای پویایی و نشاط کشور است.

وی افزود: به باور کارشناسان، ابر بحران قرن امروز مسئله جمعیت است و متاسفانه اگر فکری نشود، کسی نیست از جوانان ما در دوران پیری مراقبت کند.

حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: زندگی ما زندگی اجتماعی است؛ کشور ما با نیروی جوان می‌ماند و رشد علمی ما با حضور نیروی جوان و جمعیت جوان محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر یادآور شد: امروز جنگ شناختی و ادراکی علیه کشورمان در جریان است و دشمن به دنبال ضربه زدن به خرمشهر ادراکی است.

امام جمعه سرخس به سیل اخیر در استان و شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: بارندگی‌هایی که در استان و شهرستان ما به وجود آمد، در ابتدا شکرگزار درگاه الهی هستیم؛ خشکسالی‌های متعدد مشکلاتی چون ریزگردها را برای مردم شهرستان سرخس ایجاد کرده بود.

وی بیان کرد: دوم اینکه مسیر سیلاب‌ها وقتی مسدود و خانه در مسیر آن ساخته شود، آب راه خودش را پیدا می‌کند و موجب بروز خسارت می‌شود؛ تلفاتی در سیلاب استان و یک حادثه هم در شهرستان سرخس داشتیم که به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوییم‌.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان گفت: از ستاد بحران شهرستان که در سیلاب اخیر به‌موقع عمل کردند و جلوی بیشتر خسارت‌ها را گرفتند، قدردانی داریم؛ مردم به اخطاریه‌های ستاد بحران توجه کنند و هنگام وقوع سیل از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و با ستاد بحران همکاری داشته باشند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی