امروز ندای قرآن کمک به مردم مسلمان غزه است
امروز ندای قرآن کمک به مردم مسلمان غزه است
امام جمعه سرخس گفت: برادران و خواهران ما در غزه زیر بمباران رژیم موقت صهیونیستی هستند؛ امروز ندای قرآن کمک به مردم مسلمان غزه است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: برادران و خواهران ما در غزه زیر بمباران رژیم موقت صهیونیستی هستند؛ امروز ندای قرآن کمک به مردم مسلمان غزه است.

امام جمعه سرخس افزود: امروز بچه‌های غزه از گرسنگی در حال مرگ هستند؛ اگر به فکر مردم مظلوم غزه نباشیم، مسلمان نیستیم.

وی تصریح کرد؛ بی‌غیرتی برخی دولتمردان مسلمان در برابر جنایات رژیم موقت صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، عین کفر است.

حجت‌الاسلام بختیاری با دعوت مردم انقلابی شهرستان سرخس برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: باید با شور و غیرت، ایمان و وحدت و نور روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم تا خدای متعال هم ریشه صهیونیست‌ها را قطع کند‌.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به فضیلت شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: باید از فیض حضور در این شب‌ها استفاده کنیم؛ هر حالی در شب‌های قدر داشته باشیم، حال سال ما می‌شود.

وی اضافه کرد: مقدرات ما بر اساس بیداری و تلاش ما شکل می‌گیرد؛ یک سال تقدیر ما در شب قدر رقم می‌خورد؛ مراسم‌ شب‌های قدر که متعلق به امیرالمؤمنین (ع) است، باید پرشور و شعور برگزار شود.

امام جمعه سرخس بیان کرد: جلسات خانگی قرآن را باید به آن اهمیت بدهیم؛ قرآن به خانه‌ها نورانیت می‌دهد و خانه ستاره‌ای زمینی می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: طرح ملی مسطورا در کل کشور اجرایی شده است؛ معنی این طرح یعنی با جزء جزء قرآن آشنا شویم؛ بهترین راه واکسینه شدن از ویروس‌های آخرالزمانی پناه بردن به قرآن و عترت است.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه امام علی (ع) به سرپرستی ایتام سفارش کردند، افزود: در کمیته امداد، هم طرح اکرام ایتام و هم طرح محسنین را داریم؛ حدود ۵۳ هزار نفر در خراسان رضوی و ۷۱۶ نفر در شهرستان سرخس در این طرح منتظر حمایت هستند؛ بهترین راه عبور از صراط حمایت از ایتام است.

امام جمعه سرخس در پایان گفت: روز طبیعت، باید حرمت ماه مبارک رمضان و حرمت ایام شهادت امام علی (ع) را حفظ کنیم؛ کسی حق ندارد تظاهر به روزه‌خواری کند و حرمت ماه رمضان را بشکند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی