ادامه مهاجرت اجباری برای اهالی روستای آبدراز سرخس
ادامه مهاجرت اجباری برای اهالی روستای آبدراز سرخس
در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با وجود بارندگی‌های فراوان هنوز آبدراز بی‌آب‌ترین روستای شهرستان سرخس است و تازه‌ترین مهاجرت از روستای آبدراز را در روزهای پایانی سال شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با وجود بارندگی‌های فراوان هنوز آبدراز بی‌آب‌ترین روستای شهرستان سرخس است و تازه‌ترین مهاجرت از روستای آبدراز را در روزهای پایانی سال شاهد بودیم.

با حسابی دقیق ۶۱ خانوار در دو سال گذشته از این روستا مهاجرت کردند.

از مسئولان، شخصی نیست در شهرستان که شاهد بی‌آبی و مهاجرت مردم روستای آبدراز نباشد؛ با شروع فصل تابستان مسئولان به فکر مردم باشند تا روستا تخلیه نشود؛ روستای آبدراز با مشکل بی‌آبی شدید مواجه است.

آبدراز، روستایی از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس در استان خراسان رضوی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهرستان سرخس و ۱۱۰ کیلومتری شهر مشهد (بین شهر مشهد و شهرستان سرخس) واقع شده است.

شغل اهالی این روستا دامداری سنتی با کشاورزی به‌صورت دیم است و بر خلاف اسمش همیشه با کمبود آب شرب مواجه است.

تامین آب شرب روستا از یک چشمه از رشته کوه هزار مسجد تامین می‌شود که بعد از خشکسالی که باعث ضرر به بخش کشاورزی و دامداری این روستا شد، جوانان این روستا به شغل‌های دیگر روی آوردند؛ زنگ مهاجرت در این روستا از دو سال پیش به صدا درآمده بود.

پایگاه خبری «نسیم سرخس»، پیش از این و با انتشار گزارشی با عنوان «بدترین شرایط آبی در روستاهای سرخس حاکم بر روستای آبدراز است»، نسبت به مشکلات آبی این روستا به مسئولان هشدار داده بود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی