انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است
انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است
امام جمعه سرخس گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود پای صندوق‌ و با رأی دادن، در واقع سرنوشت خود و سرنوشت کشور خود را تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حوادث جنگ جهانی اول تا انقلاب اسلامی و مشکلات به وجود آمده در آن دوره گفت: امام زمان، مردم و کشور ایران را از حوادث حفظ کرده و صاحب کشور ایران امام زمان است.

حجت‌الاسلام بختیاری افزود: حاج قاسم را همه قبول داشتند و در تشییع او از همه‌ی سلایق بودند؛ همین حاج قاسم در وصیت‌نامه خود گفت که جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند باقی حرم‌ها نیز می‌ماند؛ بنابراین کسی که این حرم را تضعیف کند باقی حرم‌ها یعنی سامرا، نجف و کربلا را تضعیف کرده است.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به روز انتخابات عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات یک واجب دینی و عقلی است.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود پای صندوق‌ و با رأی دادن، در واقع سرنوشت خود و سرنوشت کشور خود را تعیین می‌کنند.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نماد قانون‌گذاری و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه است افزود: این مجلس وحدت ملی و تقویت جایگاه منطقه‌ای را مدیریت و با توطئه‌های استعمار مقابله می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: انتخابات امروز یک موهبت الهی و دستاورد است؛ پس خدایی نکرده اگر انسان غفلت کند، باید پاسخ خون‌هایی که برای کشور بر زمین ریخته شده را بدهد.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات امروز بیان کرد: دشمنان در بیش از ۵٠٠ شبکه ماهواره‌ای فعالیت کردند تا مردم ایران رأی نداده و مشارکت ضعیف شود، در حالی که مشارکت ضعیف عزت نظام را زیرسوال می‌برد، پس هر رأی ما سیلی محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی است؛ مردم گروهی پای صندوق رأی رفته و افراد ناتوان را نیز با خود ببرند.

وی تشریح کرد: امروز روز امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ همگان باید فعال شده و هرکس را که می‌شناسند تشویق به رأی دادن کنند.

امام جمعه سرخس در ادامه بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی باید اولویت نمایندگان مجلس باشد، ولی نباید مانعی برای رأی ندادن و تضعیف نظام اسلامی شود.

خطیب نماز جمعه سرخس با تشکر از تمامی نامزدهای انتخاباتی گفت: شنبه بعد از انتخابات باید روز اتمام رقابت و شروع رفاقت باشد؛ طرفداران نامزدها باید بسیار مواظب بوده و اگر احیانا اعتراضی دارند، نه در فضای مجازی و از راه اشتباه، بلکه از راه قانونی اعلام بکنند.

وی در پایان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار کرد: مردم در روز درختکاری شرکت کرده و نهضت درختکاری را شروع کنند تا مشکل ریزگردها به تدریج حل‌ شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : محمد شادمان