پرچم نوجوانان سرخسی در اعتکاف بالا رفت
پرچم نوجوانان سرخسی در اعتکاف بالا رفت
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس گفت: امسال یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف شهرستان سرخس در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که بیشترین جمعیت این مراسم را نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی، در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: امسال یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف شهرستان سرخس در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که بیشترین جمعیت این مراسم را نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی تشکیل دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس افزود: در شهر سرخس دو مسجد برای اعتکاف خواهران و برادران در نظر گرفته شد؛ در مسجد امام رضا (ع)، ۴۸۰ معتکف خواهر حضور داشتند که از این تعداد ۲۵۵ نفر نوجوانان و جوانان دهه‌ هشتادی و دهه نودی بودند.

وی بیان کرد: در مسجد جامع شهرستان ۱۳۵ نفر از برادران معتکف حضور داشتند که از این تعداد ۶۰ نفر نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی بودند که از مراسم معنوی اعتکاف استقبال کردند.

حجت‌الاسلام سیستانی دیزقندی تصریح کرد: در هشت روستای شهرستان نیز مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد و در مجموع یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان سرخس در این مراسم معنوی حضور داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی خوبی برای معتکفان برگزار کردیم، گفت: نشست‌های بصیرتی، قرائت دعا، مراسم شب ولادت آقا امیرالمومنین (ع)، وفات حضرت زینب کبری (س)، دوره‌همی‌های دوستانه، حلقه‌های معرفتی و برگزاری کارگاه سواد رسانه از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال بود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در دو مسجد شهر سرخس برگزار و در روستاها نیز با حضور روحانیون مستقر، طرح هجرت و هدایت این برنامه‌های فرهنگی اجرایی شد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی