جاده روستاهای بالادست بزنگان سرخس آسفالت می‌شود
جاده روستاهای بالادست بزنگان سرخس آسفالت می‌شود
فرماندار سرخس گفت: به‌زودی جاده روستاهای یکه‌بید، درخت‌بید، جهانگیر و چنارسوخته این شهرستان برای نخستین بار به طول ۶ و نیم کیلومتر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس آسفالت می‌شود.

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در راستای پیگیری وضعیت جاده و همچنین آب روستاهای یکه‌بید، درخت‌بید، جهانگیر و چنارسوخته از این روستاها بازدید کردیم.

فرماندار سرخس تصریح کرد: با پیگیری که انجام دادیم مقرر شد، به‌زودی جاده روستاهای یکه‌بید، درخت‌بید، جهانگیر و چنارسوخته برای نخستین بار به طول ۶ و نیم کیلومتر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس آسفالت شود.

نوری‌زاده عنوان کرد: آسفالت این راه روستایی علاوه بر تامین راه مناسب برای اهالی این روستاها، مسیر دسترسی راحت‌تر به این روستاها را که از طبیعت بکر و کوه برخوردار هستند برای همشهریان عزیز فراهم می‌کند و باعث افزایش گردشگری در این منطقه می‌شود.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: تامین آب شرب این روستاها نیز در این بازدید پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای بالادست بزنگان سرخس جاده اصلی این روستاها است که در فصل زمستان حتی امکان رفت‌وآمد در این جاده وجود ندارد.

وعده‌های مسئولان تاکنون برای بهسازی و آسفالت جاده اصلی این روستاها محقق نشده و تا زمانی که مشکل جاده اصلی این روستاها حل نشود، نمی‌توان گامی برای اشتغال و رفع بیکاری جوانان این منطقه برداشت.

امروز بسیاری از کسانی که در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند، از همین روستاهایی هستند که زمینه فراهم نبوده و از آن غفلت شده است و شاهدیم که جمعیت روستاها روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند و این همه منابع بیکار و معطل می‌ماند.

به نظر می‌رسد، اگر در این روستاها عمران و آبادانی صورت بگیرد، دیگر نیازی به هزینه‌هایی که در حاشیه شهر مشهد امروز می‌شود، نخواهیم داشت.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی