حماسه ۹ دی تحریف و فراموش نمی‌شود
حماسه ۹ دی تحریف و فراموش نمی‌شود
امام جمعه سرخس گفت: عده‌ای می‌خواهند حماسه نهم دی تحریف شود، چون هویتشان به خطر می‌افتد؛ نهم دی یوم‌الله است و هیچ وقت فراموش نمی‌شود، چون این حماسه از جنس شعور، بصیرت‌افزایی و ولایتمداری بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه جاهلی، به تعبیر مولا علی(ع) جامعه‌ای است که فتنه‌ها در آن جامعه زیاد است، اظهار کرد: وقتی هواپرستی جای خداپرستی را گرفت و وقتی احکام الهی تغییر کرد و بدعت‌ها آمد، فتنه‌ها شروع می‌شود.

امام جمعه سرخس به راهکارهای برون رفت از فتنه‌ها اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برون‌ رفت از فتنه‌ها تقوا است؛ تقوا حکم نور است و ما را از تاریکی نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: وقتی بازار تخریب افراد و آبروی افراد باب می‌شود، باید مواظبت کنیم و با عده‌ای همراهی نکنیم که به‌دنبال دل‌خوشی خودشان هستند؛ در نقطه مقابل تقوا، غفلت و نداشتن محاسبه و ولنگاری فکری و عملی است؛ نقطه مقابل تقوا، حرکت بدون بصیرت و حب دنیا است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: کسانی که فتنه‌گر می‌شوند، خدا و پیامبر را قبول ندارند‌؛ راه برون رفت از فتنه‌ها پناه بردن به خدا است.

خطبب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: دومین راه برای برون رفت از فتنه‌ها داشتن علم، یعنی همان نور الهی است.

وی ادامه داد: راهکار دیگر برای برون رفت از فتنه، این است که در چتر ولایت الهی قرار بگیریم؛ امواج فتنه‌ها را با کشتی‌های نجات باید درهم شکست؛ اهل بیت علیهم‌السلام همان کشتی‌های نجات هستند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: در فتنه‌ها باید ببینیم، ولی فقیه در کدام مسیر حرکت می‌کند و اگر در مسیر ولایت حرکت کنیم، قطعا از فتنه‌ها نجات می‌یابیم.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با بزرگداشت یوم‌الله نهم دی‌ماه تصریح کرد: روز نهم دی‌ماه مردمی که محبت اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسین(ع) را در دل داشتند، به میدان آمدند و بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

وی افزود: فتنه ۸۸، فتنه‌ای تمام عیار و جنگ احزاب گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود و با هدف براندازی نظام اسلامی ایران طراحی شد.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: دشمن در این فتنه دو هدف را دنبال می‌کرد، اول اینکه مردم را نسبت به نظام و رهبری بی اعتماد کند و دوم مردم را در مقابل مردم قرار دهند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه فتنه‌گران در فتنه ۸۸ دو هدف برای دشمن به وجود آوردند، گفت: اول دشمن را برای براندازی امیدوار کردند و دوم اینکه باعث خوشحالی دشمن شدند و آنچنان فتنه‌گری کردند که مردم را در انتخاب مشکل قرار دادند.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: عمق این فتنه چنان زیاد بود که انتخاب برای مردم مشکل شد؛ اینجا بود که مقام معظم رهبری که در فتنه‌ها و سیاه‌نمایی‌ها چون ستاره‌ای درخشان ظاهر می‌شوند، در صحنه وارد شدند و راهبرد ایشان بصیرت‌افزایی عموم مردم بود؛ رهبر معظم انقلاب عوامل فتنه و اهداف فتنه را برای مردم آشکار کردند.

وی بیان کرد: راهبرد دوم مقام معظم رهبری این بود که بدنه مردم را از فتنه‌گران با صبر انقلابی و فعالیت‌های آگاهانه جدا کردند و روز نهم دی شکل گرفت، چون دست خدا بالای سر ما بود.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: نهم دی دشمنان ما را نابود و مایوس کرد؛ در نهم دی‌ماه بسیاری از معارف بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم با مبانی انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شدند.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: نهم دی باعث شد، تلاش ملت ایران ثمر بدهد و بساط فتنه جمع شود؛ عده‌ای می‌خواهند نهم دی تحریف شود، چون هویتشان به خطر می‌افتد؛ نهم دی یوم‌الله است و هیچ وقت فراموش نمی‌شود؛ نهم دی از جنس شعور و بصیرت‌افزایی و ولایتمداری است که مردم ما به‌هنگام به فرمایشات رهبری لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: ثمره نهم دی این است که هر کسی در مقابل ولایت بایستد، نابود می‌شود.

امام جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات مقابله با دیکتاتوری است، گفت: راه‌حل مشکلات کشور، شرکت در انتخابات است؛ دشمن القای دروغین دارد که انتخابات در ایران نمایشی است؛ دشمن مردم را می‌ترساند که مبادا نیروهای انقلابی وارد عرصه شوند، بنابراین باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنیم.

وی در ادامه به تدوین سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس به همت نخبگان این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: به مردم شهرستان سرخس تبریک می‌گوییم که نخبگان این شهرستان در رقابتی فشرده، توانستند برای ارائه سند پیشرفت شهرستان در کشور ممتاز شوند؛ نخبگان سرخسی سه سال برای تدوین این سند با بالاترین معیارهای علمی تلاش کردند و ۵۲ مسئله‌ای که در این سند احصا شده، به‌عنوان پروژه تعریف و حل مشکلات شهرستان را به‌دنبال دارد.

امام جمعه سرخس با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: طوفان الاقصی از برکات مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی بود؛ این طوفان جبهه مقاومت را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد.

وی در پایان گفت: عملیات هوشمندانه حزب‌الله و جبهه مقاومت نابودی رژیم موقت صهیونیستی را نزدیک کرده است، از این رو دشمن صهیونیستی دست به ترور می‌زند و هر جا دست به ترور زد، قطعا باید بدانیم که در میدان با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی