ذخیره‌سازی بیش از دو میلیارد مترمکعب گاز در مخزن شوریجه سرخس
ذخیره‌سازی بیش از دو میلیارد مترمکعب گاز در مخزن شوریجه سرخس
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مخزن ذخیره‌سازی شوریجه سرخس ذخیره شده که پشتیبان مناسبی برای پایداری تولید در روز‌های سرد پیش رو است.

یحیی فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال جدید کارگروه تحقق شعار سال در این شرکت با حضور تمامی سطوح عملیاتی، مهندسی. مالی و ستادی تشکیل شد تا راهکار‌های عملی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های پالایشگاه به‌ویژه بخش تولید گاز و همچنین تعمیر و نگهداشت تجهیزات و تأسیسات محقق شود.

فیضی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در روز‌های گرم سال جاری، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن زیرزمینی شوریجه تزریق و از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است که پشتیبان مناسبی برای پایداری تولید در فصل زمستان و روز‌های سرد پیش رو است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس تأکید کرد: ذخیره‌سازی گاز در سال جاری نسبت به سال گذشته با توجه به تلاش شبانه‌روزی کارکنان نزدیک به ۱۵ درصد رشد داشته است و بیانگر تحقق شعار سال و رشد تولید در این مجتمع گازی است.

وی بیان کرد: مدت تعمیرات اساسی این شرکت نیز با برنامه‌ریزی مناسب و با کوشش خستگی‌ناپذیر کارکنان ۴۰ روز کمتر از سال گذشته و در پایان شهریورماه به پایان رسید که خود باعث افزایش تولید و کاهش هزینه‌های مرتبط در حوزه تعمیرات شده است.

فیضی با اشاره به اینکه تمامی واحد‌های عملیاتی این پالایشگاه در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی در زمستان قرار دارند، اظهار‌ امیدواری کرد که با افزایش تولید صورت گرفته و همچنین با رعایت الگو‌های مصرف توسط هموطنان عزیز، در زمستان پیش رو مشکلی از بابت تأمین گاز وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی