۱۰۰ کارگر شرکت‌های گوگردی پالایشگاه سرخس در آستانه بیکاری
۱۰۰ کارگر شرکت‌های گوگردی پالایشگاه سرخس در آستانه بیکاری
جمعی از کارگران مجموعه گوگردی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس با ارسال مطالبه‌ای به پایگاه خبری نسیم سرخس که خطاب به نماینده مردم سرخس در مجلس است، از مسئولان خواسته‌اند که جلوی تعطیلی کارگاه‌های این مجموعه گوگردی گرفته شده تا ۱۰۰ خانواده معیشت‌شان به خطر نیفتد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جمعی از کارگران مجموعه گوگردی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس با ارسال مطالبه‌ای به پایگاه خبری نسیم سرخس که خطاب به نماینده مردم سرخس در مجلس است، از مسئولان خواسته‌اند که جلوی تعطیلی کارگاه‌های این مجموعه گوگردی گرفته شده تا حدود ۱۰۰ خانواده معیشت‌شان به خطر نیفتد.

در  شرح این سند که به پایگاه خبری نسیم سرخس ارسال شده، آمده است:

نماینده مجلس شورای اسلامی جناب مهندس سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی

سلام علیکم

موضوع: کارگران شرکت‌های ره‌‌پویان اطلس، پارس پالایش فجر، تامین انرژی سپنتاتوس، تدبیرگران آتیه‌ساز

احتراماً به استحضار می‌رسانیم، که شرکت‌های نامبرده شده در مجموعه گوگردی شهید قاسم سلیمانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس مشغول به تولید گوگرد به‌صورت گرانول و پاستیل هستند.

در این شرکت‌ها حدوداً ۱۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند که با حداقل حقوق قانون کار و بدون سختی کار در گوگرد کار می‌کنند و خوشبختانه همه از بومیان شهرستان هستند، ولی به‌علت قیمت‌گذاری نامناسب گوگرد و نداشتن صرفه اقتصادی برای شرکت‌ها، این کارخانه‌ها رو به تعطیلی هستند.

به تمامی کارگران اعلام شده از تاریخ یکم دی‌ماه ۱۴۰۲ کارگاه‌ها تعطیل می‌شود. از شما نماینده محترم خواهشمندیم در این خصوص اقداماتی انجام دهید تا از بیکار شدن نان‌آوران حداقل ۱۰۰ خانواده آن هم نزدیک عید سال که چشم زن و بچه به پدر خانواده است، جلوگیری شود؛ از مساعدت شما سپاسگزاریم.

جمعی از کارگران

به گزارش نسیم سرخس، مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی شامل چهار کارخانه است که از این تعداد دو کارخانه آن به بهره‌برداری رسیده بود و دو کارخانه دیگر نیز با سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریالی و ۲.۵ میلیون یورویی بخش خصوصی، ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محصولات و ارزش افزوده این مجتمع، گوگرد دانه‌بندی‌ شده با ایجاد ارزش افزوده ۱۵ دلار به ازای هر تن، کود بنتونیتی با ایجاد ارزش افزوده سه برابری نسبت به گوگرد کلوخه و گوگرد میکرونیزه با ایجاد ارزش افزوده هشت برابری نسبت به گوگرد کلوخه است.

پایگاه خبری نسیم سرخس به‌عنوان رسانه مردم شهرستان سرخس این مطالبه کارگران را از مسئولان مربوطه تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی