یادداشت؛ «بسیجی یعنی علی»
یادداشت؛ «بسیجی یعنی علی»
حجت‌الاسلام عباس بابائی، استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی نوشت: یکی از حیرت‌انگیزترین جملات در وصف «بسیج»، این جمله‌ امام‌ خامنه‌ای است: «بسیجی یعنی «علی» که تمام وجودش وقف اسلام بود.»

به گزارش نسیم سرخس، یکی از حیرت‌انگیزترین جملات در وصف «بسیج»، این جمله‌ امام‌ خامنه‌ای است: «بسیجی یعنی «علی» که تمام وجودش وقف اسلام بود.»

«علی» یک «بسیجی‌ فعال» تمام‌عیار بود که مهم‌ترین ویژگی‌اش که جانم به قربانش «وسط میدان‌ بودن‌هایِ به‌هنگام» برای اسلام و قرآن بود.

اگر «ایمان آوردن» به پیامبر و انقلاب شکوهمندش در دوران غربت اسلام بود، علی «اولین مومن» به پیامبر بود و انقلابش.

اگر تحریم ناجوانمردانه‌ مستکبرانِ قریش علیه انقلاب جوان نبوی بود، علی شجاع‌ترین «فرمانده‌ی میدانِ» امنیت شعب بود و بزرگ‌ترین دور زننده‌ تحریم‌های مشرکان.

اگر گذشتنِ از جان برای «رهبر جانان» بود، علی «جان‌فداترین‌ سرباز گمنام» در لیلهالمبیت‌های فراوان اسلام بود.

اگر جنگ‌های مشرکان و منافقان و یهودیان علیه اسلام و قرآن بود، علی غیورترین‌«سردار دل‌های» مسلمانان و والاترین «مدافع حرم» قرآن بود.

اگر «خدمت‌رسانی» به محرومان و «نوازشگری» یتیمان بود، علی کریم‌ترین «خادمان‌ امت» در میان مردمان بود.

اگر «میدان سیاست‌ورزی» برای احقاق حق پابرهنگان بود، علی بزرگ‌ترین «دیپلمات‌ انقلابی» در برابر مستکبران بود.

اگر کارزار‌ِ نفس‌گیرِ «صبر انقلابی» برای بقای اصل انقلاب نبوی بود، علی صبورترین «امام‌ زمان» در برابرِ غاصبان و منافقان‌ بود.

اگر «رهبری‌های‌ داهیانه و حکیمانه و قاطعانه» در دنیای پرتلاطم کفر و ظلم و نفاق بود، علی حکیم‌ترین و قاطع‌ترین «رهبرِ عالمیان» بود.

اگر روشنگری در برهه‌های غبارآلود و گمراه‌کننده‌ بعد از پیامبر بود، علی به‌هنگام‌ترین «مجاهد تبیین» برای ذهن‌ها و جان‌های مستضعفان بود.

اگر مبارزه با فتنه و بیرون آوردن چشم خیره‌ آن بود، علی قاطع‌ترین «رهبر حکیم» جهان در مواجهه‌ با فتنه‌گران بود.

و اگر مظلومیت و اقتدار و غربت و گمنامی و معنویت و خلوص بود، علی بود و علی بود و علی بود.

«امام‌ خامنه‌ای عزیز و بسیجیانش»، بالاترین مصادیق شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا هستند، نسبت به «بزرگ‌ترین بسیجی عالم».

انتهای پیام/

  • نویسنده : عباس بابائی