ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر از جوانان بومی سرخس در منطقه آزاد
ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر از جوانان بومی سرخس در منطقه آزاد
فرماندار سرخس گفت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان سرخس در منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس اشتغال دارند و برنامه‌ریزی داریم تا پایان امسال ۷۰۰ نفر دیگر از جوانان بومی در این منطقه مشغول ‌به‌کار شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسن نوری‌زاده، فرماندار سرخس در اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس که پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم به‌‌دنبال کم‌ کردن فاصله دولت با مردم است و اینکه دیگر شاهد روزمرگی نباشیم.

وی بیان کرد: این دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل را تسویه کرد و توانست به دو بنگاه بزرگ اقتصادی دنیا بریکس و شانگهای بپیوندد.

نوری‌زاده افزود: همچنین دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه و اسلامی به‌جای فقط ارتباط با غرب را محقق کرد؛ مهار کرونا و تبدیل دیپلماسی عزت به‌جای دیپلماسی ذلت از دیگر اقدامات دولت مردمی سیزدهم بود.

فرماندار سرخس عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ کارخانه در استان خراسان رضوی با تلاش دولت سیزدهم و استاندار خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت و همچنین هزار و ۲۰۰ کیلومتر روکش جاده‌های منتهی به مشهد انجام شد که ازجمله اقدامات مثبت این دولت در استان است.

وی ادامه داد: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری- صنعتی همت تمام قوا و همکاری خوب آستان قدس رضوی بود که توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و پیاده‌سازی آن روند طولانی را طی کرد.

ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر از جوانان بومی سرخس در منطقه آزاد

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر هم‌اکنون از فرزندان سرخس در منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس مشغول به‌کار هستند و برنامه‌ریزی داریم تا پایان امسال ۷۰۰ نفر دیگر از جوانان بومی در این منطقه مشغول ‌به‌کار شوند؛ از این ۷۰۰ نفر بیش از ۱۶۰ نفر از فارق‌التحصیلان در کارخانه کود فسفات مشغول به‌کار می‌شوند.

فرماندار سرخس ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم برای نخستین بار در طرح نهضت ملی مسکن به ۹۶ نفر واگذاری زمین رایگان داشتیم؛ همچنین با مساعدت ویژه آستان قدس رضوی، پیگیری‌‌های استاندار و حمایت‌های نماینده شهرستان در اجرای مصوبات جلسات استانی، نتایج خوبی در منطقه رقم خورد و با نگاه مثبت و همکاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی به بخش مسکونی سرخس الحاق شد که بعد از تایید کمیسیون ماده ۵ این ۲۰ هکتار به محدوده شهری اضافه می‌‌شود؛ در این محدود حدود ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

نوری‌زاده بیان کرد: ۷۰ هکتار دیگر نیز آستان قدس رضوی به شهر سرخس الحاق خواهد کرد تا حباب قیمت‌ها با توجه به خبر تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری- صنعتی شکسته شود.

وی با تاکید بر اینکه آینده اقتصادی سرخس در منطقه آزاد تجاری- صنعتی است، گفت: جامعه نخبگانی شهرستان باید برای تحقق این موضوع ورود پیدا کند.

سرخس از موفق‌ترین شهرستان‌های استان در آبرسانی به روستاها است

فرماندار سرخس تاکید کرد: شهرستان سرخس از موفق‌ترین شهرستان‌های استان در مسئله آبرسانی به روستاها است که با همت دولت مردمی سیزدهم و همجنین حمایت‌های جهادی بسیج و سپاه مشکل آب شرب ۳۲ روستای شهرستان مرتفع شد.

نوری‌زاده به آخرین وضعیت جاده سرخس اشاره و بیان کرد: ۳۵ کیلومتر ابتدایی محور مشهد به سرخس از پلیس‌راه مشهد به سه پیمانکار واگذار شده و هم‌اکنون مشغول هستند؛ در جاده فعلی تعریض گردنه مزداوند در حال انجام است؛ ۱۵ کیلومتر حدفاصل جنگل پسته تا گنبدلی نیز روکش آسفالت آن انجام می‌شود و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز حدفاصل گردنه مزداوند تا گنبدلی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر اخیر به شهرستان سرخس اعتبار برای آن گذاشتند.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: فاز نخست آب شرب شیرین و باکیفیت برای شهر سرخس از محل روستای سنگر وارد شبکه شده و فاز دوم تا ۲۰ روز دیگر به بهره‌‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بحث مهار ریزگردها بدون حضور بسیج موفق نخواهیم بود؛ سرخس باید به مرتع برگردد و بدون ورود مردم و بسیج مهار ریزگردها ممکن نیست؛ در حوزه مالچ‌پاشی نیز نظر موافقی مسئولان مربوطه ندارند.

۱۸ روستای سرخس را با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین صنعت گازرسانی می‌کنیم

نوری‌زاده افزود: ۱۸ روستای سرخس را تعهد دادیم با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین صنعت سپاه شهرستان و استان در مدت کوتاهی گازرسانی کنیم و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا داریم؛ همچنین ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت بسیج آسفالت می‌شود.

فرماندار سرخس بیان کرد: در حوزه فرش دستباف به توفیقات خوبی رسیدیم و بیش از دو هزار نفر در شهرستان در این زمینه فعالیت دارند؛ در مرکز رشد شهرستان نیز تولیدات صنعتی داریم که تاکنون در کل کشور مشابه آن را نداشتیم.

وی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی مجدد آزمایشگاه خصوصی شهرستان هستیم و با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم، گفت: برنامه‌ریزی کردیم، دو تا سه زوج نابارور در شهرستان هر ماه مورد حمایت قرار گیرند.

فرماندار سرخس در پایان گفت: با توجه به مطالبات هنرمندان شهرستان، امیدواریم تا تابستان سال آینده مجتمع فرهنگی هنری شهرستان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی