طرح مطالبات بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال، دانشگاه و منطقه آزاد
طرح مطالبات بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال، دانشگاه و منطقه آزاد
اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خیرالله دانایی، رئیس مجمع بسیجیان شهرستان سرخس در ابتدای این احلاسیه اظهار کرد: مجمع بسیجیان شهرستان سرخس ۷ کارگروه موضوعی و تخصصی دارد.

وی بیان کرد: حل معضل ریزگردها، تجهیز و نوسازی بیمارستان لقمان و مراکز درمانی، راه‌اندازی دانشکده پرستاری در شهرستان با توجه به نیاز درمانی شهرستان، ایجاد مرکز توریسم سلامت، دیدن سهم مردم سرخس از منطقه آزاد تجاری- صنعتی و سرمایه‌گذاری در این منطقه که مجمع نیز برای آن برنامه دارد، ازجمله مسائلی است که امروز در مجمع بسیجیان شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

دانایی بیان کرد: همچنین بحث اشتغال در منطقه آزاد و نقش اثرگذار مردم سرخس در سرمایه‌‌گذاری در این منطقه، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرستان در پی آزاد شدن منطقه ویژه اقتصادی و حل مسکن در روستاها، تبدیل اراضی دولتی برای افزایش تامین مسکن، نوسازی بافت فرسوده و ایجاد بازارچه مرزی از دیگر موضوعاتی است که مورد بحث و تبادل نظر و مطالبه‌گری مجمع بسیجیان قرار گرفت.

رئیس مجمع بسیجیان شهرستان سرخس تصریح کرد: در پی آزاد شدن منطقه ویژه اقتصادی سرخس ممکن است که در محور بین‌المللی سرخس سالانه سه میلیون نفر تردد کنند که هرچه سریع‌تر جاده جدید باید راه‌اندازی شود.

دانایی عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری- صنعتی یکی از محورهای تحول در شهرستان سرخس است و باید مدیریت شود تا سهم مردم شهرستان در سرمایه‌گذاری و اشتغال در این منطقه دیده شود.

وی گفت: از فرماندار شهرستان درخواست داریم تا یکی از بسیجیان کارگروه‌های مجمع به‌عنوان عضو در شورای اداری شهرستان حضور داشته باشد

در ادامه علی‌اصغر صفاییان، رئیس کارگروه مسائل زیربنایی و اقتصادی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس به مهم‌ترین مطالبات این حوزه پرداخت و بیان کرد: بخش کشاورزی بزرگ‌ترین بخش تولیدی کشور است؛ استفاده از انرژی خورشیدی و توسعه آبیاری تحت فشار با لوله‌کشی، توجه به دانش‌آموختگان بخش کشاورزی برای ورود دانش به مزرعه، استفاده از سامانه‌های جامع مدیریتی، سامانه تحلیل مزرعه، اجرایی کردن تجمیع اراضی برای مدیریت بهینه آب، لوله‌گذاری اراضی کشاورزی  که۳۰۰ کیلومتر نیاز شهرستان است، از مهم‌ترین مطالبات کارگروه زیربنایی و اقتصادی است که این کارگروه نیز برای حل این مطالبات برنامه دارد.

وی تشکیل قرارگاه امنیت غذایی، رصد و پایش اراضی برای مبارزه با سن غلات و به صفر رسیدن سن گندم را از اقدامات کارگروه و از توفیقات بسیج جامعه کشاورزی شهرستان برشمرد.

در ادامه مصطفی ربانی، دبیر کارگروه پژوهش، تحقیقات و دانشگاه مجمع بسیجیان شهرستان سرخس گفت: خروجی دانشگاه‌های ما باید دانشجوی تراز باشد؛ دانشگاه و مدارس مبدا تحول هستند.

وی بیان کرد: نگاه ویژه‌ای به مدارس و دانشگاه‌ها برای تحول در این مجموعه‌ها باید داشته باشیم و این دو مجموعه حلقه میانی بین مردم و مسئولان هستند.

ربانی تاکید کرد: ورود به بحث کارآمدی مسئولان در سرخس، جذب استعدادهای درخشان در پست‌های مدیریتی شهرستان با استفاده از ظرفیت‌ استعدادهای بومی درخشان و دانشجویان برتر دانشگاه‌ها، اضافه شدن رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین ایجاد دانشکده فنی و مهندسی با رشته‌های مرتبط ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های ما در این کارگروه است.

دبیر کارگروه پژوهش، تحقیقات و دانشگاه مجمع بسیجیان شهرستان سرخس تصریح کرد: احیای دانشگاه علمی و کاربردی با هیئت مدیره مجرب، توجه به کلاس‌های کارگاهی، اضافه شدن مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌های سرخس، ارتباط دانشگاه و صنعت که تنها گروهی که این مسئله را دنبال می‌کند، بسیج شهرستان است، از دیگر مطالبات ما است.

در ادامه نرگس شهناز، رئیس کارگروه زنان و خانواده مجمع بسیجیان شهرستان سرخس، توجه به حوزه سلامت بانوان، تجهیز بیمارستان به دستگاه ام.آر.آی، راه‌اندازی سونوگرافی بیمارستان، تامین کمبود نیروی کادر درمان بیمارستان لقمان، عدم پرداخت به‌موقع وام فرزندآوری، کمک به زوج‌های نابارور، عدم ایجاد بازارچه محصولات سنتی و صنایع دستی بانوان و عدم به‌کارگیری زنان سرپرست خانوار در منطقه ویژه اقتصادی با برنامه‌ریزی صحیح را از مهم‌ترین مطالبات این کارگروه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: پارک اختصاصی بانوان و سینمای اختصاصی و همچنین مرکز مشاوره رایگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر مطالبات این کارگروه برشمرد.

در ادامه این اجلاسیه، سیدعلی حسین‌زاده، مسئول دفتر راهبردی سپاه امام رضا(ع) گفت: اصل اقتدار منحصر به جمهوری اسلامی ایران است و این اقتدار از اثرگذاری مواضع مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: مجمع بسیجیان بازوان اجرایی توانمندی برای دولت هستند و می‌توانند موانع را کنار بزنند.

مسئول دفتر راهبردی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بانک نظام مسائل برای شهرستان سرخس در مجمع بسیجیان ایجاد و باید مسائل به خروجی برسد که منافع آن را مردم ببینند.

حسین‌زاده بیان کرد: اگر مسئله‌ای شناسایی می‌شود، باید در مجمع بسیجیان حل شود و در بیان مطالبات نماند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی