حل مسئله ریزگردهای سرخس با اولویت در حال پیگیری است
حل مسئله ریزگردهای سرخس با اولویت در حال پیگیری است
استاندار خراسان رضوی گفت: مسئله اشتغال، دامداری، گازرسانی و ریزگردها در شهرستان سرخس با اولویت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان سرخس در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مسائل اولویت‌بندی شده و به آن پرداخته می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: درباره ریزگردهای سرخس یک جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود. باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به این موضوع ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود.

وی بیان کرد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان‌پذیر نیست و هر میزان امکان دارد از نیروهای منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود. در این زمینه هم نیاز به مهارت‌آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌‌وحرفه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد خوداشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است؛ اشتغال و معیشت در ر‌وستا بسیار مهم است و اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است.

نظری تصریح کرد: امکان پرورش دام سبک به‌صورت کارگاهی در همین شرایط امکان‌پذیر است. برای پرور‌ش دام باید هم از روش جدید استفاده شود و نباید اجازه بدهیم دامداری در منطقه از بین برود.

وی ادامه داد: عملیات بازسازی و بهسازی بلوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد- سرخس تا هفته آینده آغاز و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نظری گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگردها به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد. همچنین در حوزه مسکن زمین تامین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود در گردهمایی ائمه جماعات و معتمدان اهل سنت شهرستان سرخس اظهار کرد: مسائلی که در جلسات برگزار شده مطرح شده را دنبال خواهیم کرد و مسئله گاز در همه روستاهای شهرستان سرخس حل خواهد شد.

وی‌ تصریح کرد: مسئله آب در برخی از روستاها نیز حل خواهد شد و در زمینه گرد و غبار که مشکل اصلی این شهر است، هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در حوزه جاده مشهد- سرخس تصمیمات گرفته شده و امیدواریم سرعت کار افزایش پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: اشتغال صرفا به معنی استخدام نیست. کارخانه‌جات ما هم نیاز به نیروی کار دارند و هم ما بیکار داریم. این به این دلیل است که یا‌ مهارت لازم و یا روحیه کاری وجود ندارد. ظرفیت برای کار وجود دارد. حس اشتغال و کار باید برای جوانان ما به وجود بیاید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی