بالاترین سهم از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد را باید مردم سرخس ببرند
بالاترین سهم از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد را باید مردم سرخس ببرند
امام جمعه سرخس گفت: مصوبات دولت در شرایطی باید تنظیم شود که بالاترین سهم را از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی در اشتغال و عمران و آبادانی، مردم شهرستان سرخس ببرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح توس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته وحدت و با بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی برای اختلاف در بین شیعه و سنی تشکیل شدند، اظهار کرد: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی به دنبال تکه تکه کردن اسلام هستند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: با کسانی که امنیت انسان‌ها را سلب می‌کنند، باید قاطعانه برخورد شود و مجازات اسلامی برای آن‌ها اجرا شود؛ از طرفی برخی غفلت می‌کنند و دچار امر خلاف و بعد توبه می‌کنند که باید دست آن‌ها را بگیریم.

وی بیان کرد: اصل بر اصلاح انسان‌ها است و زندان هم برای همین امر است، اما ریشه نباید قطع شود و برای عزیزانی که متنبه می‌شوند، باید مورد حمالیت قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: امروز در قالب پویش مسجدی و مردمی نذر هشتم به نیت امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج(ع)، ۱۴ زندانی نیازمند از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده برمی‌گردند که در این رابطه از دادستانی، ستاد دیه استان، اداره زندان، شوراهای حل اختلاف و معتمدان و کسانی که در امر صلح و سازش تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه در کنار جنگ حهانی علیه اسلام، جنگ جهانی علیه خانواده ایرانی نیز شروع شده است و شاهد هستیم دشمن به‌دنبال متلاشی کردن خانواده است، گفت: خانواده آگاه و بصیر و خدایی مانع راه ظالمان است.

وی عنوان کرد: ظالمان و حاکمان فاسد و ظالم برای اینکه ظلم کنند، باید خانواده را متلاشی کنند؛ در جنگ تحمیلی شیربچه‌ها و جوانان در دامن زنان پاک رشد کردند و می‌خواهند این مادران را آلوده کنند تا دیگر کسی نباشد در مقابل آن‌‌ها بایستد، اما کور خواندند و ملت ما ملت امام حسین(ع) است.

خطبب نماز جمعه سرخس افزود: ما ملتی هستیم که اهل بیت(ع) را داریم؛ از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی قدردانی داریم که ضربه محکمی به تروریست‌ها وارد کردند و این قطعا از دعای امام زمان(عج) و پشتوانه مردمی است.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اشاره به تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری- صنعتی بعد از حدود ۲۵ سال و تبدیل شدن آن به قانون تصریح کرد: از تولیت معظم آستان قدس رضوی و از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید هم زبان تشکر و هم زبان انتقاد و مطالبه‌گری سازنده داشته باشیم، گفت: مطالبه مردم شهرستان سرخس این است که در تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری- صنعتی، سهم مردم شهرستان سرخس چقدر است؛ مردم شهرستان سرخس چه سهمی از این منطقه آزاد می‌برند.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: مطالبه ما و جوانان ما این است که سهم شهرستان سرخس برای اشتغال و عمران و آبادانی از این منطقه آزاد چه می‌شود و متولیان امر باید پاسخ بدهند.

خطبب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: مصوبات دولت در شرایطی باید تنظیم شود که بالاترین سهم را از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی در اشتغال و عمران و آبادانی، مردم شهرستان سرخس ببرند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: جوانانی که می‌خواهند صاحب خانه شوند، با رشد تبدیل منطقه ویژه به آزاد برای خانه‌دار شدن این‌ها هم باید فکری اساسی شود و دولت و آستان قدس رضوی برای این جوانان برنامه داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و متولیان مربوطه درخواست داریم با نظارت جدی جلوی رشد نجومی، غیر منطقی و غیر عقلانی مسکن و زمین را در شهرستان سرخس بگیرند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی