شاخص کیفیت هوای شهر سرخس در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد
شاخص کیفیت هوای شهر سرخس در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد
معاون فرماندار سرخس گفت: بر اساس پایش انجام شده امروز، شاخص کیفیت هوای شهر سرخس ۲۸۳.۸ بوده که نشانگر شرایط خیلی ناسالم و هشداری برای سلامتی است.

مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم‌سرخس گفت: بر اساس پایش انجام شده امروز، شاخص کیفیت هوای شهر سرخس ۲۸۳.۸ بوده که نشانگر شرایط خیلی ناسالم و هشداری برای سلامتی است.

وی افزود: در این رابطه آموزش و پرورش شهرستان باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه ازجمله کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز اقدام کند.

اردونی دوستی بیان کرد: پلیس راهور بایستی کنترل دقیق‌تری نسبت به خودروهای فاقد برگ معاینه فنی و تشدید اعمال خودروهای آلاینده در صورت رویت داشته باشد.

معاون فرماندار سرخس عنوان کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی نیز باید نسبت به کاهش فعالیت‌های بدنی در فضای باز و استفاده از وسایل نقلیه در صورت ضرورت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرداری سرخس باید نظارت بر جلوگیری از سوزاندن زباله، و شاخ و برگ و کاهش فعالیت‌های عمرانی داشته باشد و ضمن تقویت حمل و نقل عمومی از روشن ماندن اتوبوس و مینی‌بوس در پایانه و ترمینال جلوگیری کند.

اردونی دوستی گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز باید نسبت به اطلاع‌رسانی درباره کاهش فعالیت‌های ورزشی در فضای باز اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/