انبار «اقتصاد مقاومتی» در پالایشگاه گاز سرخس عملیاتی شد
انبار «اقتصاد مقاومتی» در پالایشگاه گاز سرخس عملیاتی شد
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: با هدف به‌کارگیری مجدد تجهیزات مکانیکی و موردنیاز صنعت گاز، انبار اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه گاز سرخس عملیاتی شد.

یحیی فیضی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به ساخت داخل، موضوع خودکفایی و استفاده از قطعات موردنیاز صنعت در دستور کار این مجتمع قرار گرفته و فرمایشات و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ۲۴ بند که مرتبط با فعالیت‌های پالایشگاه بوده، احصا شده است.

وی افزود: برای هر یک از ابلاغیه‌های رهبری کارگرو‌ه‌های جداگانه شامل کارگروه خودکفایی، بهره‌وری، شرکت‌های دانش بنیان و غیره در این مجتمع گازی تشکیل شده تا رهنمودهای ایشان پیاده‌سازی و اجرا شود.

فیضی تصریح کرد: در همین راستا «انبار اقتصاد مقاومتی» به‌عنوان یکی از پروژه‌های هفته دولت طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید تا دستگاه‌ها، تجهیزات و قطعات از رده خارج و معیوب شده پالایشگاه به این محل منتقل و در مواقع ضروری و موردنیاز ضمن بازسازی و با استفاده از برخی تجهیزات سالم آن‌ها به‌عنوان پشتیبان تولید مجدد در واحدهای عملیاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات داخلی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد نتایج بسیار مثبت و خوبی را به همراه داشته است، به‌طوری که هم‌اکنون ۹۹ درصد قطعات موردنیاز مکانیکی پالایشگاه از شرکت‌های داخلی و با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود و حرکت به سمت خودکفایی در این مجتمع روند صعودی به خود گرفته است.

وی در پایان گفت: به‌کارگیری مجدد تجهیزات مکانیکی و موردنیاز صنعت گاز با ایجاد انبار اقتصاد مقاومتی عملیاتی شد.

انبار اقتصاد مقاومتی پالایشگاه گاز سرخس در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و ساختمانی به مساحت ۴۳۰ متر مربع در مدت هفت ماه با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد ریال ساخته و در هفته دولت ۱۴۰۲ به‌عنوان یک پروژه درخشان و آینده‌دار در این شرکت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی