بزرگ‌ترین مشکل ما در سرخس آمار بالای بیکاری جوانان است
بزرگ‌ترین مشکل ما در سرخس آمار بالای بیکاری جوانان است
امام جمعه سرخس گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در شهرستان سرخس مسئله آمار بالای بیکاری جوانان است و باید در این زمینه اشتغال انبوه فراهم شود و تا اشتغال انبوه به وسیله ایجاد کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در شهرستان شکل نگیرد، آمار بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت از دست رفتن دو عزیز از شهرستان سرخس در حادثه پالایشگاه گاز سرخس اظهار کرد: این غم بزرگ را به خانواده داغدار این عزیزان و کارکنان پالایشگاه گاز سرخس و شرکت بهره‌بردای نفت و گاز شرق تسلیت می‌گوییم.

امام جمعه سرخس افزود: این حادثه داغ ناگهانی را در عرصه خدمت و تلاش به وجود آورد و همه مردم شهرستان را داغدار کرد؛ این عزیزان با کار جهادی و جانفشانی در راه تامین انرژی جانشان را فدا کردند و ایثارگونه جان دادند؛ به همکاران آن‌ها که خط مقدم تولید انرژی را به هیچ عنوان ترک نمی‌کنند گرچه خطر هم دارد، این غم بزرگ را تسلیت عرض می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با مصدومان این حادثه هم ملاقات داشتیم و از نزدیک بررسی احوال آن‌ها بودیم؛ الحمدلله همه آن‌ها به هوش آمدند و دعا کنیم سلامتی‌شان را کامل به دست بیاورند.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: از گروه‌های پزشکی در شهرستان سرخس و مشهد که تلاش زیادی داشتند و انصافا خوب عمل هم کردند، قدردانی داریم؛ گروه پزشکی استان از عملکرد به‌موقع گروه پزشکی شهرستان که عمل احیا را به موقع انجام دادند، تمجید کردند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ابعاد حادثه پالایشگاه گاز سرخس باید قطعا مشخص شود، گفت: بازرسی دقیق باید انجام و به اطلاع مردم برسد؛ از قاطبه کارکنان تقدیر داریم، اما کارشناسی و بازرسی منصفانه و بدون اعمال سلیقه باید انجام و ابعاد این حادثه بررسی و با موارد قصور و تقصیر برخورد شود تا دیگر شاهد حوادث مشابه نباشیم.

وی عنوان کرد: این حادثه نباید در عزم و اراده فرزندان این مرز و بوم که در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد مشغول خدمت هستند، خللی وارد کند و باید محکم به کارشان ادامه بدهند.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و  هیئت دولت خاطرنشان کرد: این افتخاری است برای دولت سیزدهم که رهبری از این دولت تمجید کردند و معلوم است که دولت کار می‌کند.

امام جمعه سرخس افزود: انجام کارهای زیربنایی و بزرگ، جلوگیری از رشد فزاینده تورم و ثبات نسبی، حضور در بین مردم، روحیه جهادی در دولت، استفاده از ظرفیت زمان، تکیه بر توان و دانش داخلی، در میدان مشکلات را مستقیم از مردم شنیدن و به‌کارگیری جوانان و توجه به اشتغال، تاکید بر حل موضوع مسکن، شفافیت و مبارزه با فساد و رشد شاخص‌های کلان اقتصادی ازجمله اقداماتی بود که به خاطر آن رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان از دولت سیزدهم تمجید کردند.

وی با اشاره به خدمات دولت در شهرستان سرخس و پروژ‌ه‌های هفته دولت امسال گفت: در حوزه آسفالت روستایی کار بزرگی امسال در شهرستان انجام شد؛ در حوزه برق، جابجایی ستون‌های برق و اجرای برق‌رسانی به تمام نقاط روستایی، عشایری و دور افتاده شهرستان، در حوزه ورزش ایجاد زمین چمن‌های مصنوعی و در حوزه سلامت پروژه‌های خوبی امسال در شهرستان به بهره‌برداری رسید.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: از فرماندار جهادی و خستگی‌ناپذیر و در میدان شهرستان که انصافا در حال تلاش هستند، تقدیر داریم. قطعا وحدت و همدلی و حمایت‌های دیگر مسئولان به توسعه شهرستان منجر می‌شود.

امام جمعه سرخس جذب اعتبارات را برای پیشرفت شهرستان مهم دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما در شهرستان سرخس مسئله آمار بالای بیکاری جوانان است و باید در این زمینه اشتغال انبوه فراهم شود و تا اشتغال انبوه به وسیله ایجاد کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در شهرستان شکل نگیرد، آمار بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه عنوان کرد: مسئله منطقه آزاد و رفت و برگشت‌های لایحه آن بین مجلس و شورای نگهبان مردم شهرستان را اذیت می‌کند؛ از حمایت‌های ویژه آیت‌الله مروی، تولیت معزز و معظم آستان قدس رضوی از منطقه آزاد سرخس تقدیر داریم و از مجلس و شورای نگهبان انتظار داریم تا رفت و برگشت‌های این لایحه تمام شود و مسئله منطقه آزاد سرخس قطعیت پیدا کند.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: پیروزی بزرگ و افتخارآمیز در شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی و کشف بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی را به نیروهای مسلح و به‌ویژه سربازان نظام اسلامی در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع تبریک می‌گوییم؛ در این قضیه دشمن امید زیادی داشت، اما خودشان فلج شدند و مات و مبهوت ماندند. به لطف خدای متعال کشور و ملت امام حسین(ع) در حال صعود و رژیم صهیونیستی در حال سقوط است.

انتهای پیام/