۱۱۰ پروژه به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان در هفته دولت در سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
۱۱۰ پروژه به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان در هفته دولت در سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
فرماندار سرخس از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۰ پروژه به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، حسن نوری‌زاده در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در این هفته، گفت: ۱۱۰ پروژه به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان در هفته دولت در سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۳ پروژه به ارزش ۱۹۲ میلیارد تومان به صورت افتتاح و ۱۷ پروژه نیز کلنگ‌زنی هستند.

فرماندار سرخس افزود: ۱۲۷ هزار متر مربع آسفالت روستایی در دو بخش مرکزی و مرزداران در هفته دولت افتتاح می‌شود و ۱۳۰ هزار متر مربع دیگر نیز زیرسازی شده است تا بعد از تزریق اعتبارات، آسفالت آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی ۲۹۵ طرح است، گفت: تعهد ایجاد اشتغال سرخس در سال جاری، ۱۶۰۴ نفر پیش‌بینی شده که تاکنون ۶۲۶ شغل معادل ۳۹ درصد آن محقق شده و ۶۱ درصد دیگر نیز در ادامه سال در هم بخش‌ دستگاه‌های اجرایی و هم در بخش تسهیلاتی انجام می‌شود.

نوری‌زاده عنوان کرد: نگاه دولت به ایجاد عدالت اجتماعی در خدمت‌رسانی است و از نکات اصلی این دولت توجه به روستاها است.

فرماندار سرخس به طرح‌ها و پروژه‌های شهر سرخس اشاره کرد و گفت: در حوزه میراث فرهنگی پروژه اجرایی لقمان بابا را داریم که در حال انجام است و پروژه دیگر مجتمع فرهنگی شهرستان است که پیمان اول آن مشغول به کار است و حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای آن مصوب کردیم.

تامین آب شرب با کیفیت برای سرخس تا پایان تابستان امسال

وی به پروژه ملی تکمیل خط انتقال آب شرب سد دوستی به شهر سرخس اشاره و اظهار کرد: تکمیل خط انتقال آب شرب سد دوستی به سرخس جزو پروژه‌های اصلی ما است که ۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته به این امر تخصیص پیدا کرد.

نوری‌زاده ادامه داد: اجرای یک بخش کوچکی از خط انتقال، حدفاصل روستای شیرتپه و سنگر به علت وجود معارض دچار تاخیر شد که با نشستی که در هفته گذشته با سه نفر از همشهریان داشتیم این بخش نیز رفع معارض و مشکل رفع شد.

فرماندار سرخس علت دیگر تاخیر در تکمیل این خط را وجود اختلاف بین شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای در تجهیز چاه‌ها عنوان کرد و گفت: با جلسه و پیگیری که داشتیم، تجهیز چاه‌ها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای بود و مقرر شد این اقدام توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شود.

وی بیان کرد: طول خط انتقال سد دوستی به سرخس در مجموع ۷۵ کیلومتر است که با اجرای ۱۰ کیلومتر حد فاصل روستاهای شیرتپه و سنگر، ۶۵ کیلومتر از این خط لوله‌گذاری شده است و با تجهیز دو چاه در شیرتپه و یک چاه در سنگر، این ۶۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و آب بهداشتی و قابل شرب از منابع پایین دست سد دوستی به شهر سرخس منتقل می‌شود.

نوری‌زاده اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما این بود که در هفته دولت این خط وارد مدار شود اما به دلیل وجود معارض و تجهیز چاه‌ها تاخیر به وجود آمد، با این وجود همه همت ما این است که تا پایان تابستان امسال، آب بهداشتی سالم به شهر سرخس برسد و علاوه بر این اجرای ادامه خط و تصفیه‌خانه نیز جزو برنامه‌های ما است که پیگیری می‌کنیم.

جشن گازرسانی ۱۰۰درصدی به روستاهای سرخس تا پایان سال ۱۴۰۳

فرماندار سرخس درباره پروژه گازرسانی به روستاهای سرخس گفت: از سال ۹۸ با چشم‌انداز ۲۶ روستا پروژه گازرسانی آغاز شد و قرار بود در طرح تحول روستایی تا پایان سال ۱۴۰۱ این پروژه به بهره‌برداری برسد که دلایل بسیاری کُندی پروژه مشهود بود و باتوجه به تاکید استاندار بر اجرای امور زیربنایی روستاها برنامه‌ریزی برای تسریع در اجرا طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اشکالاتی که در حوزه پیمانکار این پروژه بود تصمیم بر این شد که سه پیمانکار جدید برای پروژه تعیین شود، یک پیمانکار خط انتقال اصلی از گنبدلی تا سه راه شوریجه یا دهنه گلزار را انجام می‌دهد و دو پیمانکار دیگر خط‌های سمت چپ یعنی پده‌ها و باغک و سمت راست یعنی روستای پسکمر را انجام می‌دهد.

نوری‌زاده عنوان کرد: گازرسانی به ۶ روستای چاله‌زرد، کلاته شکرالله، کلاته خداداد، کلاته حاجی مدد، دق بهلول و گلزار در حال آماده‌سازی برای افتتاح است و در ماه جاری افتتاح می‌شود.

فرماندار سرخس افزود: در تلاش هستیم تا گازرسانی به ۲۰ روستای دیگر نیز به اتمام برسد و با اجرای گازرسانی به این روستاها، ۹۳ درصد از جمع کل روستاهای سرخس گازرسانی شود.

وی توضیح داد: گاز رسانی به ۷ روستای دیگر سرخس که زیر ۲۰ خانوار هستند و سرانه گازرسانی به آنها باتوجه به شرایط جغرافیایی بالا است نیازمند دستور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بود که کارهای مقدماتی انجام و دستور لازم گرفته شده و کار نقشه‌برداری و برون‌سپاری آنها انجام شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ جشن ۱۰۰ درصدی برخورداری روستاهای سرخس از نعمت گاز طبیعی را بگیریم.

جاده جدید سرخس تا پایان خرداد ۱۴۰۳ زیر بار ترافیکی می‌رود

نوری‌زاده درباره پروژه جاده جدید مشهد سرخس گفت: در این حوزه ۲۰ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر ابتدایی جاده از سمت مشهد به سرخس در حال انجام است و ۱۰ کیلومتر دیگر هنوز پیمانکار مشخص نشده است.

فرماندار سرخس به وضعیت پروژه در قطعات ۴ الف و ۴ ب اشاره و عنوان کرد: در این قطعات هر دو تونل و پل چکودر صد در صد انجام شده است و به زودی اجرای آسفالت آن شروع می‌شود و امیدواریم این پروژه تا پایان خرداد ماه سال آینده زیر بار ترافیکی برود.

تصویب تعرفه برق مناطق گرمسیری برای سرخس منتظر تصویب در هیئت دولت است

وی درباره اجرای تعرفه برق مناطق گرمسیری برای سرخس گفت: با تصویب این طرح، سرخس در چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور مشمول تخفیف تعرفه برق می‌شود.

نوری‌زاده عنوان کرد: هنوز به این طرح به هیئت دولت نرفته است بلکه از توانیر به وزارت نیرو ارسال شده و نیازمند مصوبه هیئت دولت است، آنچه مشخص است اجرای این طرح به امسال نمی‌رسد و در عمل برای سال آینده ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی