بیش از ۹۰ درصد روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
بیش از ۹۰ درصد روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
فرماندار سرخس از تکمیل گازرسانی به ۶ روستای این شهرستان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: ۲۰ روستای دیگر تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۹۰ درصد روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم‌سرخس، حسن نوری‌زاده ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در سخنرانی در نماز جمعه سرخس گفت: رئیس جمهور با نگاه دنیا محور از ابتدای دولت ۱۸ سفر خارجی داشته است و بر همین اساس پیوستن به دو سازمان اقتصادی شانگهای و بریکس نشان از یک سیاست عزتمندانه است و امروز با افتخار و اقتدار در حال بازگشایی سفارتخانه‌ها و شاهد آزادسازی بخش بسیار زیادی از دلارهای بلوکه شده کشور هستیم.

فرماندار سرخس به اقدامات دولت در شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: مسئله تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد تجاری صنعتی در این دولت به سرانجام رسید که پیشرفت و اثرگذاری آن زمانی قابل لمس است که جامعه پیرامونی آن نیز دچار تحول شود و هدف دولت نیز کمک به اقتصاد شهرهای اطراف مناطق آزاد است.

وی گرانی مسکن و زمین را از مشکلات سرخس عنوان کرد و گفت: نگاه تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی نوید دهنده رشد الحاق زمین‌های کشاورزی درجه ۲ به شهر سرخس است و در گام اول ۴۶ نفر از شهروندان سرخس زمین رایگان دریافت کردند.

نوری‌زاده با بیان اینکه نگاه ما در دولت رسیدگی به روستاهای دور دست جهت اجرای عدالت است، گفت: در حوزه جاده‌های روستایی بیش از ۱۳۷ هزار متر مربع آسفالت انجام شده است.

فرماندار سرخس از شروع ساماندهی اثر باستانی مقبره لقمان بابا سرخس خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا ۳ ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی به آبرسانی به شهر سرخس اشاره و عنوان کرد: حق آبه شهر سرخس از سد دوستی ۵ میلیون متر مکعب بوده که ۲۱ سال مغفول مانده است که با حفر سه حلقه چاه به زودی آب بهداشتی و قابل شرب به‌زودی وارد مدار می‌شود.

نوری‌زاده از تکمیل گازرسانی به ۶ روستای تا چند روز آینده خبر داد و گفت: ۲۰ روستای دیگر تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۹۰ درصد روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

فرماندار سرخس در ادامه از تکمیل جاده اصلی سرخس به مشهد تا پایان بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی گفت: در حوزه اشتغال توانستیم در بیمارستان غدیر نفت ۱۳۰ نفر از جوانان بومی را مشغول به کار کنیم و به زودی ۱۷۶ نفر از جوانان بومی سرخس در آزمون شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق جذب می‌شوند.

نوری‌زاده بیان کرد: راه‌اندازی شرکت پتروپارس که تنها تولیدکننده کود فسفات در کشور است مغفول مانده بود و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و این شرکت تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم را دارد.

فرماندار سرخس در حوزه ریزگردها گفت: پرونده ریزگردهای سرخس را از حوزه شهرستانی به یک موضوع استانی، ملی و بین‌المللی تبدیل کردیم و این موضوع در سطح ملی در حال بررسی است البته هنوز یک ریال در این حوزه وارد سرخس نشده است و تخصیص اعتبارات پس از تکمیل طرح مطالعاتی انجام می‌شود.

پایان پیام/ع

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی