انبارداری، راه‌آهن، گمرک و لجستیک نیاز آموزش مهارتی آینده سرخس هستند/ ارائه آموزش مهارتی به ۱۸۰۰ نفر در ۱۶ ماهه گذشته
انبارداری، راه‌آهن، گمرک و لجستیک نیاز آموزش مهارتی آینده سرخس هستند/ ارائه آموزش مهارتی به ۱۸۰۰ نفر در ۱۶ ماهه گذشته
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس گفت: انبارداری، راه‌آهن، گمرک و لجستیک نیاز آموزشی آینده و شاید سال آینده شهرستان سرخس هستند که در این راستا مجموعه‌های مرتبط به این بخش‌‌ها بایستی نیازسنجی و با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سیدمحسن سیدالنگی، مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره هفته ملی مهارت‌آموزی اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس از سال ۱۳۸۴ با ۸ کارگاه در شهرستان سرخس شروع به‌کار کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۳ مربی خانم و یک مربی آقا به‌صورت دولتی و رسمی و ۱۱ مربی افتخاری و پایور بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از مجموعه‌های دولتی با مرکز سرخس همکار دارند و آموزش‌های مرکز را راهبری می‌کنند.

سیدالنگی بیان کرد: جامعه هدف ما برای آموزش‌های مهارتی که رسالت اصلی فنی و حرفه‌ای است، کارآموزان جویای کار از ۱۸ سال به بالا، روستاییان، دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان، زندانیان و کارکنان دولتی و خصوصی هستند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس تاکید کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس دوره‌هایی برگزار می‌کنیم که اشتغال به‌همراه داشته باشد و از ظرفیت نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد برای ایجاد اشتغال استفاده می‌کنیم.

سیدالنگی عنوان کرد: همچنین اتاق اصناف، اداره صمت و اداره میراث فرهنگی هم ازجمله دستگاه‌هایی هستند که افراد را برای دریافت صلاحیت حرفه‌ای به مرکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنند؛ حدود یک‌‌ماه بعد از دریافت آزمون و سیر مراحل این افراد صلاحیت حرفه‌ای دریافت و می‌توانند از خدمات بیمه هم بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، کمیته امداد، منطقه ویژه اقتصادی، کمیته امداد و بهزیستی ازجمله مجموعه‌هایی هستند که با آن‌ها تفاهم‌نامه آموزشی امضا کردیم.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس ادامه داد: وظیفه ما ارائه آموزش‌های مهارتی است که البته دوره‌های تکمیلی هم برگزار می‌کنیم؛ با آموزش‌های ما سنگ بنای اولیه برای ورود به کار تجربی برای افراد مهیا می‌شود.

سیدالنگی تصریح کرد: پارسال در بخش دولتی ۹۷۰ نفر با ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین در آزمون‌ها دو هزار و ۲۵ نفر شرکت کردند که ۵۰ درصد قبولی داشتیم.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس عنوان کرد: در چهار ماهه نخست امسال هم در بخش دولتی ۶۰۰ نفر در این مرکز آموزش‌های مهارتی دیدند و از ۸۰۵ نفر هم آزمون گرفتیم.

سیدالنگی گفت: در بخش خصوصی نیز پارسال ۸۳۲ نفر کارآموز ۲۲۲ هزار نفر ساعت آموزش دیدند؛ تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال این مرکز در حال حاضر ۲۲ آموزشگاه است که در هفته دولت امسال دو آموزشگاه دیگر افتتاح می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال در هفته ملی مهارت‌آموزی و تا پایان مرداد ۳۰ درصد تخفیف در آموزشگاه‌های آزاد داریم؛ همچنین در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دوره‌های فشرده دو ساعته رایگان را برگزار می‌کنیم.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس خاطرنشان کرد: آمار آموزش‌های مهارتی بخش دولتی و خصوصی ما در سال بین ۱۰۰۰ تا هزار و ۸۰۰ نفر است؛ الیته یک فرد ممکن است در دو رشته هم آموزش ببیند.

سیدالنگی در پایان گفت: انبارداری، راه‌آهن، گمرک و لجستیک نیاز آموزشی آینده و شاید سال آینده شهرستان است که در این راستا مجموعه‌های مرتبط به این بخش‌‌ها بایستی نیازسنجی و با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی برگزار کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی