آمادگی شبکه دامپزشکی سرخس برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
آمادگی شبکه دامپزشکی سرخس برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس از اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و ارائه خدمت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

محمد بهادری، رئیس شبکه دامپزشکی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا از کشتار خارج از کشتارگاه و در معابر خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: در خصوص نظارت بر کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و کشتار غیرمجاز و خطر بیماری تب کریمه کنگو و بروسلوز همشهریان توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: همه ساله با فرا رسیدن ایام محرم و تقاضا برای خرید و ذبح دام برای استفاده در هیئت‌های مذهبی و مساجد، گروه‌های نظارت بهداشتی بر اماکن فروش دام زنده و همچنین گوشت‌های قربانی فعال می‌شود و شبکه دامپزشکی با برقراری کشیک در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی آمادگی لازم را برای ارائه خدمات بهداشتی به همشهریان دارد.

بهادری بیان کرد: بازرسان این شبکه از ساعت ۷ لغایت ۱۴ روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی به صورت ویژه انجام می‌دهد، بنابراین همشهریان گرامی از کشتار دام در معابر عمومی و منازل شخصی خودداری کرده و دام قربانی خود را در محل کشتارگاه و تحت نظارت بازرسان شبکه دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی کشتار کنند و گوشت‌های قربانی دریافتی را در یخچال با دمای(۰ تا +۴ درجه) نگهداری کرده و بعد از ۲۴ ساعت و یا با استفاده از دستکش خرد کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس در پایان گفت: این شبکه آماده پاسخگویی به سوالات همشهریان گرامی و هماهنگی‌های لازم برای نظارت بهداشتی به دام‌های قربانی با شماره تماس ۰۵۱۳۴۵۲۶۹۳۰ است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی